Abonē e-avīzi "Alūksnes un Malienas Ziņas"!
Abonēt

Reklāma

Vienotos klientu apkalpošanas centrus visbiežāk izmanto deklarāciju iesniegšanai

Valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros (VPVKAC) populārākais pakalpojums ir gada ienākumu deklarācijas aizpildīšana un iesniegšana, aģentūru LETA informēja Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijā (VARAM).

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Gada pirmajā pusē nemainīgi viens no populārākajiem centru sniegtajiem pakalpojumiem iedzīvotājiem ir gada ienākumu deklarācijas pareiza aizpildīšana un iesniegšana Valsts ieņēmumu dienestā (VID), kas iespējama visos VPVKAC.

Gada ienākumu deklarāciju, lai saņemtu attaisnotos izdevumus, par sevi vai saviem radiniekiem, var iesniegt un labot par trim iepriekšējiem gadiem.

Šajā pusgadā VPVKAC darbinieki ir snieguši 18 838 pakalpojumus un konsultācijas iedzīvotājiem par VID gada ienākumu deklarācijām, kas ir gandrīz viena ceturtā daļa no visiem 83 657 sniegtajiem pakalpojumiem un konsultācijām.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Tāpat VPVKAC pieņem iesniegumus par algas nodokļa grāmatiņām un iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojumu reģistrēšanu/anulēšanu, tur var saņemt arī VID identifikatoru un paroli elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) lietošanai.

Savukārt brīdī, kad būs nepieciešams sagatavot gada ienākumu deklarāciju, VPVKAC darbinieki sniegs konsultāciju par deklarācijas iesniegšanas nosacījumiem, informēs par to, kā deklarāciju iesniegt papīra, un kā – elektroniskā formā, pārbaudīs, vai deklarācija aizpildīta korekti un palīdzēs darbā ar EDS.

VPVKAC tīklā var patstāvīgi vai ar darbinieka palīdzību elektroniskā veidā pieteikt būtiskākos valsts un pašvaldību pakalpojumus, gūt atbalstu eParaksta un oficiālās e-adreses izmantošanā, kā arī saņemt citas konsultācijas. VPVKAC ir nozīmīgs atbalsta punkts arī tiem iedzīvotājiem, kuriem nepieciešama palīdzība digitālo pakalpojumu pieteikšanai un saņemšanai, tostarp, konsultācijas atbilstošākā valsts pakalpojuma izvēlei. Iedzīvotājiem nav jāmēro ceļš uz attiecīgās iestādes filiāli, kas citreiz nav nemaz tik tuvu un aizņem daudz laika.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

VARAM sadarbībā ar pašvaldībām turpina pilnveidot valsts pārvaldes pakalpojumu sniegšanas sistēmu, lai iedzīvotāji valsts pakalpojumus attālināti varētu saņemt tikpat ērti kā klātienē.

Palīdzību e-pakalpojumu lietošanā var sniegt arī digitālie aģenti – īpaši sagatavoti speciālisti – valsts un pašvaldību iestāžu pārstāvji, tai skaitā VPVKAC darbinieki, bibliotekāri, skolotāji, kas pastāstīs un parādīs, kā darboties e-vidē un saņemt e-pakalpojumus. Sev tuvāko digitālo aģentu var atrast Digitālo aģentu kartē.

VARAM paspārnē jau kopš 2015.gada ir lielākais klientu klātienes apkalpošanas tīkls valstī – VPVKAC ar 215 klientu apkalpošanas centriem.

Visos VPVKAC klientiem ir iespēja saņemt arī VID pamatpakalpojumus iedzīvotājiem, piemēram, iesniegt iesniegumu par algas nodokļa grāmatiņu iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojumu reģistrēšanai/anulēšanai, saņemt VID identifikatoru un paroli EDS lietošanai, saņemt atbalstu gada ienākumu deklarāciju iesniegšanai, saņemt atbalstu darbam ar EDS.

Šo pamatpakalpojumu saņemšana tiek nodrošināta arī ar “pilnvarotā e-pakalpojuma” palīdzību, klientiem pašiem nekļūstot par EDS lietotājiem, bet uzticot pakalpojuma pieteikšanu VPVKAC darbiniekam.

Atsevišķos VPVKAC iedzīvotājiem ir iespēja saņemt attālinātu VID speciālista padziļināto konsultāciju video režīmā jautājumos par kapitāla pieaugumu, kad tiek pārdots personīgais nekustamais īpašums.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Alūksniešiem.lv komanda.