Pavasara atkušņa dēļ daudzviet uz grants autoceļiem ir iestājies šķīdonis un masas ierobežojumi ir ieviesti jau 137 valsts autoceļu posmos ar grants segumu un šīs dienas laikā tiks ieviesti arī uz citiem grants ceļu posmiem, informē VSIA “Latvijas Valsts ceļi”.
Patlaban Aizkraukles apkārtnē ir ieviesti masas ierobežojumi 27 ceļu posmos, Kuldīgas apkārtnē – 22 ceļu posmos, Jēkabpils apkārtnē – 19 ceļu posmos, Saldus apkārtnē – 15 ceļu posmos un deviņos ceļu posmos Dobeles apkārtnē, kā arī uz atsevišķiem ceļiem Talsu, Tukuma, Gulbenes, Valmieras, Limbažu, Ogres, Jelgavas un Cēsu apkārtnē un Pierīgā.
Apgrūtināti braukšanas apstākļi ir uz Jelgavas šosejas (A8) no Jelgavas līdz Meitenei, kā arī Liepājas šosejas (A9) posmā Kaģi – Apšupes krustojums un Annenieki – Blīdene.
Uz reģionālajiem autoceļiem apgrūtināta braukšana ir Dobeles un Jelgavas apkārtnē.
Vienlaicīgi atsevišķos grants autoceļu posmos braukšanas apstākļus joprojām apgrūtina apledojums, kas izveidojies, kūstot sniega kārtai, ar kuru šie ceļi tika uzturēti ziemā. Īpaši apgrūtināti braukšanas apstākļi patlaban ir uz vietējiem autoceļiem Aizkraukles, Alūksnes, Cēsu, Daugavpils, Dobeles, Jelgavas, Krāslavas, Kuldīgas, Limbažu, Ludzas, Madonas, Ogres, Preiļu, Rēzeknes, Talsu, Tukuma, Valkas, Ventspils un Valmieras apkārtnē.
Īpaši bīstama pārvietošanās pa vietējiem autoceļiem patlaban var būt kravas transportam, tāpēc ar smago tehniku aicināts neizmantot šos ceļus, līdz braukšanas apstākļi uzlabosies. Tas pats attiecināms arī uz autobusiem, to satiksme reģionos var tikt kavēta.
Pavasarī, sākoties atkusnim uz grants autoceļiem ir novērojams šķīdonis – pārmitrināts grants segums zaudē nestspēju un braukšanas apstākļi pasliktinās. Lai nestspēju zaudējušie autoceļi netiktu neatgriezeniski sabojāti, uz tiem tiek ieviesti autotransporta masas ierobežojumi – tiek liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par 10 tonnām.
Atļaujas kravu izvešanai šķīdoņa laikā netiek izsniegtas, satiksmes ierobežojumu ievērošanu kontrolē Valsts policija. Bez ierobežojumiem šķīdonī atļauts braukt operatīvajam un sabiedriskajam transportam, svaigpiena pārvadātājiem, kā arī transportam, kas izved kritušus lopus.
Šķīdonis uz grants ceļiem rodas pavasarī un rudenī, kā arī atkušņa laikā, kad uz ceļiem nonāk liels ūdens daudzums. Transporta masas ierobežojumi šķīdoņa laikā ir vispāratzīta prakse, un to īsteno arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskiem apstākļiem. Latvijas īpatnība ir tā, ka no visa valsts pārziņā esošā autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu, pārsvarā tie ir vietējās nozīmes ceļi ar nelielu satiksmes intensitāti.
Grants autoceļu uzturēšanas darbus šķīdoņa laikā nav iespējams veikt – uzbraucot ar smago tehniku uz pārmitrināta, nestspēju zaudējuša ceļa, tas tiks sabojāts vēl vairāk. Uzlabot grants ceļa stāvokli var tikai tad, kad tas ir apžuvis un atguvis nestspēju.
Attēlam ilustratīva nozīme/ foto: Tukuma Balss
Reklāma