Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas (VBTAI) Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunis 116111 no 24.-30. maijam rīko kampaņu “Es audzinu viens!”. Vecāki, kuri vieni paši audzina nepilngadīgus bērnus, Uzticības tālrunī varēs saņemt psiholoģisku atbalstu jautājumos, kas saistīti ar bērniem.
“Audzināt bērnu – palīdzēt mācīties, izzināt, iedrošināt, parādīt veselīgas robežas, iemācīt lietas par pasauli – tas var būt iedvesmojoši un pacilājoši, jo vecākam ir dota iespēja ielikt bērnā labāko! Tomēr vienlaikus tas var būt arī mulsinošs un nogurdinošs process, kurā vecāki reizēm apšauba sevi un savas prasmes, sastopas ar smagām emocijām, nogurumu. Svarīgi saprast, ka, kamēr vien vecāks spēj saskatīt bērnā labo, mīl, rūpējas un vēlas mācīties, savam bērnam viņš ir vislabākais! Ir tikai normāli reizēm nezināt, kurš risinājums ir vislabākais, ir normāli apjukt un pilnīgi saprotami, ja reizēm vajadzīgs atbalsts un palīdzību. Dažkārt var šķist, ka vecākam jāspēj viss, tomēr būtiski atcerēties, ka, līdzīgi kā lidmašīnā tiek ieteikts uzlikt skābekļa masku sev pirmajam, reizēm, ja trūkst iekšējo resursu, jālūdz atbalsts un palīdzību, ja šķiet, ka ir sarežģīti kādu situāciju atrisināt vienam. Un tieši tie vecāki, kuri bērnus audzina vieni paši, bieži ir tie, kuriem atbalsts, saruna un uzmundrinājums nepieciešams visvairāk!’’ stāsta VBTAI Ģimeņu ar bērniem atbalsta departamenta direktore Anda Sauļūna. Tieši tādēļ Bērnu un pusaudžu Uzticības tālrunis 116111 jau piekto gadu pēc kārtas rīko īpašu kampaņu, lai uzklausītu un atbalstītu tos vecākus, kas savas atvases audzina vieni.
“Vairākus gadus novērojam, ka, zvanot uz Uzticības tālruni 116111, atbalstu un informāciju par jautājumiem, kas saistīti ar bērniem, meklē arvien lielāks skaits vecāku. Lai gan situācijas, par kurām vecāki vēlas runāt, nav vienkāršas, sarunas ir piesātinātas un intensīvas, tomēr priecājamies, ka vecāki meklē kādu, kas varētu atbalstīt un stiprināt grūtībās, kas saistītas ar bērniem! Arī vecākiem vajadzīgs iedrošinājums, iespēja izteikties un tikt sadzirdētam, tādēļ būtiski dalīties ar savu stāstu un kopīgi ar konsultantu meklēt risinājumu grūtībām’’ uzsver A. Sauļūna.
Darbadienās no pulksten 12.00 – 20.00 ar Uzticības tālruņa speciālistiem iespējams sazināties, arī izmantojot tiešsaistes konsultācijas – čata logs meklējams VBTAI mājaslapā www.uzticibastalrunis.lv, vai arī vēršoties pēc palīdzības e-pastā – uzticibaspasts116111@bti.gov.lv. Sazināties ar Uzticības tālruņa speciālistiem iespējams arī izmantojot bezmaksas aplikāciju “Uzticības tālrunis”.
Reklāma