Aprīļa sākumā ceļu satiksmes negadījumā Pededzes pagastā uz slidena ceļa notika sadursme starp diviem mikroautobusiem “Mercedes Benz Sprinter”. Viens no tiem, SIA “Gulbenes autobuss” mikroautobuss, veda bērnus uz skolu, otrs, ar Moldovas numurzīmēm, bija ceļā no Moldovas uz Krievijas robežu.
Pēc avārijas uz Alūksnes slimnīcu nogādāja četras negadījumā iesaistītās personas – divus bērnus un divus otra mikroautobusa pasažierus, kurus tuvākajās dienās no slimnīcas izrakstīja.
Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldes Ziemeļvidzemes iecirkņa Reaģēšanas nodaļas 4. grupas vecākais inspektors Edmunds Ančs toreiz “Alūksniešiem.lv” stāstīja, ka autobusi virzījušies pa brauktuvi viens otram pretī. Vienam no tiem sākās sānslīde, un vadītājs netika galā ar tā vadību, strauji bremzējot, transporta līdzeklis saslīdēja un ar labo sānu ieslīdēja pretim braucošajā satiksmes autobusā. Par ceļu satiksmes negadījumu Valsts policija uzsāka administratīvā pārkāpuma procesu un skaidroja negadījuma apstākļus.
Vai vainīgais tagad zināms? “Policijā uzsāktajā administratīvajā procesā turpinās visu apstākļu skaidrošana. Šobrīd no plašākiem komentāriem atturamies,” uz redakcijas jautājumu atbildēja Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldes priekšnieka palīgs Rūta Smilga.
Tajā pašā laikā laikraksts “Dzirkstele” publikācijā par negadījuma izmeklēšanu, kurā iesaistīts SIA “Gulbenes autobuss” mikroautobuss, vēsta, ka par vainīgu atzīts Moldovas autobusa vadītājs. Par to deputātus Gulbenes novada domes sēdē informējusi izpilddirektore Antra Sprudzāne.
Jautāta, ko būtu svarīgi ņemt vērā, droši pārvadājot skolēnus, policijas pārstāve R. Smilga saka – būtiskākais ir iemācīt bērnam no mazotnes lietot drošības jostu transportlīdzeklī, skaidrot jau ģimenē, kāpēc tā jādara. “Jebkura transportlīdzekļa vadītājs ir atbildīgs par pasažieriem savā transportlīdzeklī, arī viņam jāpārliecinās, ka pasažieri lieto drošības jostu,” uzsver policijas pārstāve.
Nu tas tak uzreiz bija skaidrs.Varēja nemaz tur neķēzīt protokolus un veikt izmeklēšanas.Autovadītājs,nevis kritiskais ceļu stāvoklis,kur ceļu kaisīšanas nauda beidzas, vēl nesagaidot aukstumu, ciešā pasvaldības fīreru uzraudzībā.Par tādu lietu,kā sniega aizvešana no pilsētas,pat runa vairs neiet.A kur vēl citi ceļi.