Noslēgusies informatīvā #viedpircējs kampaņa “Met nost!”, ko organizēja Mastercard sadarbībā ar Finanšu nozares asociāciju (FNA), vēršot sabiedrības uzmanību arvien pieaugošajiem telefonkrāpšanas riskiem. Ar kampaņas laikā radīto materiālu un aktivitāšu palīdzību tika uzrunāti vairāki tūkstoši senioru un viņu tuvinieku visā Latvijā, informējot, kā laicīgi atpazīt telefonkrāpniekus un mudinot nekavējoties pārtraukt jebkuru aizdomīgu sarunu.
“Lai gan jaunākie dati liecina, ka šī gada jūnijā bija reģistrēts zemākais telefonkrāpšanas gadījumu skaits kopš pagājušā gada augusta – 285 gadījumi, tomēr telefonkrāpnieku aktivitāte kopumā ir ļoti augsta un izkrāpto līdzekļu apmērs pusgada laikā sasniedzis gandrīz 5,7 miljonus eiro. Tāpēc mēs arī turpmāk aicināsim iedzīvotājus pret jebkuru aizdomīgu zvanu vai īsziņu izturēties ļoti kritiski un pat mazākās šaubu ēnas gadījumā mest klausuli nost,” uzsver FNA valdes priekšsēdētāja Sanita Bajāre.
“Mest nost” aicina arī Olga Dreģe un Valdis Lūriņš
Par kampaņas galvenajiem vēstnešiem kļuva aktrise Olga Dreģe un režisors Valdis Lūriņš, piedaloties video sēriju filmēšanā par tipiskākajiem telefonkrāpnieku paņēmieniem. Četrus video rullīšus mēneša laikā ir noskatījusies ap 250 tūkstošu liela auditorija, kas turpina pieaugt.
“Kampaņas sauklis “Met nost!” aicina uz šķietami nepieklājīgu rīcību, ko ierastas telefona sarunas laikā es nekad nebūtu atļāvusies izdarīt. Tomēr saziņā ar potenciāliem viltvāržiem nomest klausuli jeb nekavējoties pārtraukt sarunu patiesībā ir visefektīvākais un visvienkāršākais veids kā nenokļūt viltvārža nagos,” saka skatītāju iemīļota aktrise Olga Dreģe, kura arī ir saskārusies ar telefonkrāpšanas mēģinājumiem.
14 000 informatīvu materiālu piegādāti Latvijas reģioniem
Rūpējoties, lai informācija par to, kā laicīgi atpazīt telefonkrāpniekus un nepazaudēt naudu sasniegtu pēc iespējas plašāku iedzīvotāju loku arī Latvijas reģionos, kampaņas ietvaros pašvaldībām un seniorus pārstāvošām organizācijām tika piegādāti kopumā 14 000 informatīvi izdales materiāli turpmākai izvietošanai publiski pieejamās un redzamās vietās. Šis materiāls un ekspertu padomi ir pieejami arī digitālā formātā un tika plaši publicēti pašvaldību komunikācijas kanālos, plašsaziņas līdzekļos un sociālajos tīklos.
“Senioru informēšana par dažādiem finanšu pratības jautājumiem ir ļoti svarīgs biedrības “Rīgas aktīvo senioru alianse” (RASA) uzdevums, tāpēc priecājamies par Mastercard un FNA iniciatīvu un sniedzām arī savu atbalstu senioru informēšanā un izglītošanā. Ļoti ceram uz veiksmīgu sadarbību arī turpmāk, jo šī ir tēma, par kuru būtu regulāri jāatgādina, tas palīdzētu senioriem kļūt zinošākiem un veiksmīgi tikt galā ar digitālā laikmeta izaicinājumiem,” saka biedrības RASA vadītāja Terezija Mackare.
Video sērijas ar Olgu Dreģi un Valdi Lūriņu, ekspertu padomi, kā arī citi iedzīvotājiem noderīgi informatīvie materiāli arī turpmāk būs pieejami #viedpircējs Facebook lapā un Youtube kontā.
Reklāma