Ceļa inteliģento transporta sistēmu uz Vidzemes šosejas par 918 109 eiro ieviesīs SIA “Reck”, aģentūru LETA informēja VSIA “Latvijas valsts ceļi” (LVC).
LVC pauda, ka izvēlētais piedāvājums ir par viszemāko cenu un ļaus ietaupīt 10% pret projektā plānoto summu. Līgums par darbu veikšanu stājies spēkā 29.jūlijā, un tas jāīsteno līdz 2022.gada 15.jūlijam.
Darbos tiks veikta ceļa inteliģentās transporta sistēmas tehniskā projektēšana, instalācijas darbi, jaunu ceļa meteoroloģisko staciju uzstādīšana, ceļa stāvokļa monitoringa kameru uzstādīšana, maināmo informācijas ceļa zīmju uzstādīšana un satiksmes vadības sistēmas ieviešana.
Tādējādi, pabeidzot līguma izpildi, uz Vidzemes šosejas tiks uzstādītas un darbosies – četras jaunas ceļa stāvokļa monitoringa kameras, 23 jaunas maināmo informācijas ceļa zīmju instalācijas, vienā vietā tiks pārcelta un modernizēta, bet divās uzstādītas jaunas ceļa meteoroloģiskās stacijas.
LVC skaidroja, ka no adaptīvās satiksmes vadības viedokļa tas nozīmē, ka no Rīgas apvedceļa līdz Sēnītes satiksmes mezglam, tiks nodrošināta adaptīvā satiksmes vadība 24 kilometru garā posmā ar trīs funkcionālajiem segmentiem, pieļaujot satiksmes ātrumu līdz pat 110 kilometriem stundā, atbilstoši autoceļa dalītās brauktuves izpildījumam, tālāk maršrutā Igaunijas virzienā vienas brauktuves divjoslu autoceļam paredzētas sešas punktveida inteliģentās transporta sistēmas instalācijas uz modernizējamo ceļu meteoroloģisko staciju bāzes.
Tāpat šajā projektā uz Vidzemes šosejas Garkalnē un Vangažos ir modernizēti gājēju pāreju luksofori un tiem ir uzstādīta adaptīvā vadība. Tas nozīmē, ka šie luksofori pielāgojas satiksmei, tie ir aprīkoti ar sensoriem, kas detektē automašīnas, un, pārslēdzot satiksmes signālus, tiek ņemts vērā tuvojošā transportlīdzekļa veids un ātrums.
Luksofori tagad ir arī aprīkoti ar kamerām, kas identificē gājējus un aktivizē zaļo gaismu pat tad, ja netiek spiesta luksofora izsaukuma poga. Pateicoties adaptīvai vadībai, gājējiem ir pagarināts krustojuma šķērsošanas laiks, ja tie atrodas uz brauktuves, savukārt, ja gājēji jau ir šķērsojuši krustojumu, luksofora signāla laiks tiek saīsināts.
Luksoforu modernizācijas darbi veikti, realizējot iepirkumu “Luksoforu objektu adaptīvās vadības izveide uz valsts galvenā autoceļa A2 Rīga-Sigulda-Igaunijas robeža (Veclaicene)” par līgumcenu 48 377 eiro un darbus veica SIA “Fima”.
Projekts “SMART E263/E77” tiek īstenots, LVC sadarbojoties ar Igaunijas transporta administrāciju. Projekta mērķis ir samazināt braukšanas laiku autosatiksmes maršrutos Tallina – Tartu – Viru – Luhamā un Vidzemes šoseja Latvijas un Igaunijas teritorijā, ieviešot kompleksos inteliģentās transporta sistēmas risinājumus.
Projekta kopējās attiecināmās izmaksas ir 2,6 miljoni eiro, tostarp Latvijas partnera daļa ir 1,26 miljoni eiro, no kuras 81% tiks līdzfinansēts no Eiropas Reģionālā attīstības fonda līdzekļiem.
Reklāma