Lai mazinātu vidē nonākušo cigarešu izsmēķu daudzumu un sekmētu sabiedrības izpratnes veidošanu par pareizas cigarešu izsmēķu utilizācijas nozīmi, biedrība “Latvijas Atkritumu saimniecības uzņēmumu asociācija” izsludina nebijušu vides ilgtspējas konkursu “Piepildi burku”. Konkursa dalībniekus aicina piepildīt tukšu burku ar cigarešu izsmēķiem, tādējādi parūpējoties, lai tie nenonāk vidē, un apmainīt savāktos izsmēķus pret garantētu vērtīgu balvu.
Cigarešu izsmēķi ir pasaulē izplatītākā dabā sastopamā atkritumu vienība. Spītējot aizvien skaļākām un šokējošākām iniciatīvām visā pasaulē, vidē ik dienas turpina nonākt tūkstošiem cigarešu izsmēķu, atstājot neatgriezeniskas pēdas ekoloģijā un cilvēka veselībā. Lai pasargātu vidi no pavirši izmestiem izsmēķiem, konkursa “Piepildi burku” ietvaros radīta motivējoša iespēja izsmēķus savākt un nodot korektai utilizācijai, pretī saņemot garantētu balvu.
Vides ilgtspējas konkursā “Piepildi burku” var piedalīties ikviens interesents, startējot privātpersonu grupā vai piesakot savu uzņēmumu juridisku personu grupā. Dalībnieku uzdevums ir salasīt vismaz puslitra burku pilnu ar cigarešu izsmēķiem un pieteikt savu veikumu konkursam, aizpildot pieteikuma formu vietnē nemetzeme.lv. Pirmie desmit dalībnieki, kas konkursā piedalīsies privātpersonu grupā, varēs apmainīt salasītos izsmēķus pret sporta preču veikala dāvanu karti 90 eiro vērtībā. Savukārt pirmie 10 dalībnieki, kas startēs juridisku personu grupā, nopelnīs garantētu balvu savai darba vietai – industriālo cigarešu izsmēķu tvertni / pelnutrauku izvietošanai savas darba vietas smēķēšanas zonā, lai turpmāk par pavirši nomestiem izsmēķiem vairs nebūtu jāraizējas. Konkursa dalībnieku pieteikumi gaidīti līdz 2025. gada 31. janvārim. Izsmēķu apmaiņa pret balvām norisināsies līdz šī gada 10. februārim.
Plašāka informācija par konkursu “Piepildi burku”, kā arī konkursa nolikums un pieteikuma formas atrodamas vietnē www.nemetzeme.lv.
Vides ilgtspējas konkursu “Piepildi burku” rīko biedrība “Latvijas Atkritumu saimniecības uzņēmumu asociācija” projekta “Kas pazūd no acīm, dabā nepazūd” ietvaros.
Reklāma