30. septembrī noslēdzies Vidzemes plānošanas reģiona īstenotais pilotprojekts “transports pēc pieprasījuma”, kas 11 mēnešu garumā no 2019. gada 21. oktobra tika organizēts Mazsalacas un Alūksnes novadu teritorijās. Apkopotie dati liecina, ka ar transportu pēc pieprasījuma pārvadāti 2777 pasažieri; veikti 1277 reisi un nobraukti 24 821 kilometrs. Pakalpojums tika organizēts vietās, kur sabiedriskais transports nekursē vispār vai ir pieejams nepietiekamā apjomā. “Alūksniešiem.lv” vēsta TPP pārstāve Anita Āboliņa.
Iedzīvotāju galamērķi bijuši primārās pakalpojumu saņemšanas vietas, kas, galvenokārt, atrodas novadu centros: ārsts, aptieka, pārtikas veikals, sabiedriskā autobusa pieturas, bankomāts, bibliotēka, frizieris, valsts iestādes, pasts, interešu nodarbības, pašvaldības organizēti kultūras pasākumi. Iedzīvotāji pakalpojumu izmantojuši arī nokļūšanai uz darba vietu.
Iedzīvotāji par saņemto pakalpojumu ir apmierināti, jo sevišķi būtiski tas atvieglojis ikdienu tiem iedzīvotājiem, kuriem nav iespēju izmantot sabiedriskā transporta pakalpojumus dzīvesvietas tuvumā un kuriem īpašumā nav privātās automašīnas.
Transporta eksperte Vidzemes plānošanas reģionā Kristīne Malnača norāda: “Transporta pakalpojumu pieejamība mazina sociālo atstumtību. Nodrošinot piekļuvi sadzīves pakalpojumiem, ārstniecības un izglītības pakalpojumiem, tiek uzlabota dzīves kvalitāte. Turklāt apziņa, ka nepieciešamības gadījumā transporta pakalpojums būs pieejams, vairo iedzīvotājos drošības sajūtu.”
Pakalpojuma lietotāji jau sākotnēji bija informēti, ka īstenotā iniciatīva pagaidām uzskatāma par eksperimentu un tā noslēgsies līdz ar Eiropas Savienības projekta “MAMBA” ieviešanu, kas bija galvenais finanšu avots pakalpojuma īstenošanai.
Šobrīd Vidzemes plānošanas reģions iniciējis valsts līmeņa diskusiju par alternatīvu vietējās mobilitātes risinājumu ieviešanu reģionos, tostarp, kā vienu no variantiem piedāvājot “transports pēc pieprasījuma” pakalpojumu.
Jāatgādina, ka 24.septembrī Rīgā tika sasaukta ieinteresēto pušu sanāksmē, kurā piedalījās gan Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, gan arī transporta nozari pārstāvošo institūciju pārstāvji, tostarp arī citu plānošanas reģionu pārstāvji un tika saņemts konceptuāls atbalsts jautājuma virzīšanai Satiksmes ministrijā.
Reklāma