Labklājības ministrija (LM) prezentējusi jaunāko pētījumu “Sabiedrības uzticēšanās pašvaldību sociālajiem dienestiem”, kas uzrāda pozitīvu tendenci sabiedrības informētībā, izpratnē un priekšstatos par pašvaldību sociālo dienestu darba uzdevumiem.
Pētījums veikts LM īstenotā ESF Plus projekta “Profesionāla un mūsdienīga sociālā darba attīstība” ietvaros. Pētījums “Sabiedrības uzticēšanas pašvaldību sociālajiem dienestiem” ir īstenots sadarbībā ar tirgus un sociālo pētījumu centru “Latvijas fakti”.
“Pētījums apliecina, ka pašvaldību sociālajiem dienestiem kopumā uzticas 63% Latvijas iedzīvotāju, bet sociālo dienestu klientu vidū uzticēšanās ir vēl augstāka – 81%. Šie un citi rādītāji iepriecina, tomēr arī šo novērtējumu ir jāspēj ne tikai saglabāt, bet arī pilnveidot un attīstīt,” norāda LM Sociālā darba un sociālās palīdzības politikas departamenta direktore Ilze Skrodele-Dubrovska.
Sociālā darba speciālistu attieksmei palīdzības sniegšanas procesā ir izšķiroša ietekme uz iedzīvotāju uzticēšanos. Par to liecina arī pētījuma rezultāti, kas rāda, ka 85% sociālo dienestu klienti ir apmierināti ar pašvaldības sociālā dienesta darbinieku attieksmi.
“Šis ir pirmais no pieciem projektā “Profesionāla un mūsdienīga sociālā darba attīstība” plānotajiem sabiedriskās domas pētījumiem, kurā iegūtie dati ir salīdzināti ar 2017. un 2022. gadā veikto pētījumu rezultātiem. Sabiedriskās domas monitorings turpināsies arī nākamajos gados, līdz pat 2028. gadam”, norāda projekta “Profesionāla un mūsdienīga sociālā darba attīstība” vadītāja Agnese Bīdermane.
Regulārs sabiedriskās domas monitorings pašvaldību sociālajiem dienestiem sniegs informāciju par sabiedrības informētību, izpratni un priekšstatiem par sociālo dienestu darba uzdevumiem. Pētījumu ietvaros ik gadus paredzēts aptaujāt 2000 Latvijas pastāvīgo iedzīvotāju vecumā no 15 gadiem.
Nepieciešamība regulāri veikt sabiedrības uzticēšanās pašvaldību sociālajiem dienestiem mērījumus ir paredzēta arī “Sociālās aizsardzības un darba tirgus politikas pamatnostādnēs 2021.-2017.gadam”, lai raksturotu politikas rezultātu, kas vērsts uz iedzīvotāju vajadzībām atbilstošu, kvalitatīvu un efektīvu sociālo pakalpojumu nodrošināšanu. Ar pētījumu var iepazīties LM mājas lapā.
Informāciju sagatavoja Egils Zariņš, Labklājības ministrijas Komunikācijas nodaļas sabiedrisko attiecību speciālists.
Reklāma