Alūksnes novada pašvaldības rīkotajā iedzīvotāju aptaujā par izstrādāto Alūksnes zīmola attīstības koncepciju savu vērtējumu pauduši 30 iedzīvotāji, aģentūru LETA informēja Alūksnes novada domes sabiedrisko attiecību speciāliste Evita Aploka.
Patlaban gan vēl neesot apkopoti iedzīvotāju sniegtie ierosinājumi vai kritika, taču to plānots veikt līdz nākamā gada sākumam.
Pēc Aplokas teiktā, kad būs veikta iedzīvotāju viedokļu apkopošana,
pašvaldība lems, vai zīmola attīstības koncepciju apstiprināt, rediģēt
vai noraidīt.
Jau ziņots, ka līdz 16.decembrim iedzīvotāji varēja iesaistīties aptaujā par izstrādāto Alūksnes zīmola attīstības koncepciju.
Koncepciju, sadarbojoties ar pašvaldību, izstrādājis biznesa
augstskolas “Turība” pasniedzējs Ainārs Brencis. Tās izstrādes procesā
notikušas tikšanās ar Alūksnes novada
pašvaldības, tās iestāžu un pagastu pārvalžu darbiniekiem tūrisma,
kultūrtūrisma, attīstības jomās, analizēti novada attīstības dokumenti,
kā arī veikts pētījums, pastāstīja Aploka.
Izstrādātā koncepcija piedāvā skatījumu, kāda varētu būt Alūksnes
zīmola ideja, virziens un vizuālais risinājums. Šis darbs neiekļauj
sīku rīcības plānu, bet kalpo kā pamats turpmāko aktivitāšu plānošanai
un īstenošanai, norāda zīmola idejas autors.
Sākot koncepcijas izstrādi, sadarbībā ar Latvijas Universitātes
Ekonomikas fakultātes maģistrantūras studenti Ilzi Verneru veikts
pētījums, lai noskaidrotu Alūksnes identitāti cilvēku skatījumā. Pētījumā iesaistīti 542 iedzīvotāji no Alūksnes un citiem Latvijas novadiem vecumā no 15 līdz 83 gadiem un katrs respondents lūgts nosaukt trīs asociācijas par Alūksni.
Pētījumā secināts, ka lielākais asociatīvais īpatsvars ir trim objektiem – Alūksnes
ezeram, Pilssalai un Tempļakalnam, pastāstīja Aploka. Citas biežāk
minētās asociācijas bijušas Ernsts Gliks, klimats, bānītis, Jaunā pils, Alūksnes parks, Bībeles muzejs, Kājnieku skola un kapusvētki.
Pēc Aplokas teiktā, Alūksnes
identitātes analīzes procesā noskaidrots, ka tās kodols balstās uz
dabas, vēstures un kultūras kategorijām. Novada pozicionēšanai izvēlēts
izcelt tam raksturīgo malēniskumu.
Līdztekus koncepcijai autors piedāvā arī Alūksnes zīmola vizuālos risinājumus – logotipu, kas ietver Alūksnes ezera ūdeņu zilo nokrāsu un templi ar personisku uzrunu “Tava Alūksne”, kā arī īpašu prizmu, kas paredzēta tieši zīmola idejas “Nevis tas, ko mēs darām, bet tas, kā mēs to darām” paušanai.