Autovadītāji un kājāmgājēji, kuri pēdējās nedēļās ir pārvietojušies pa Pleskavas ielu, savām acīm redzējuši, ka iela posmā, kur pirms neilga laika piedzīvoja sarežģītu un ieilgušu remontu, vairāk kā 50 vietās ir saplaisājusi. Plaisas vērojamas jau vairākas nedēļas, turklāt vietumis jau rodas draudi un bažas, ka var nogrūt ielas mala.
Alūksnes novada pašvaldība pirms trīs nedēļām izsūtītajā preses relīzē šo situāciju skaidroja ar “īpaši lielo un bargo salu”, kas bijis šoziem, un solās pavasarī situāciju labot. “Sals izraisījis reciklētās pamata kārtas materiāla deformācijas. Tā iespaidā asfaltā ir parādījušās plaisas, kas nav saistāmas ar asfalta kvalitāti. Iestājoties atbilstošiem laikapstākļiem, pašvaldības pārstāvji kopā ar būvuzraugu objektu apsekos un plaisas nekavējoties tiks aizpildītas ar bitumena emulsiju,” klāsta pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Sanita Spudiņa. [ngg src=”galleries” ids=”111″ display=”basic_slideshow”]
Pleskavas iela Alūksnē 2021. gada 15. martā/ foto: Līga Vīksna
Ielūkojāmies savā rakstu arhīvā, lai atgādinātu, cik smagnēji notika Pleskavas ielas remonts. 2019. gada jūnijā portālā rakstījām, ka Pleskavas ielas remontdarbi tik raiti neveicās. Jau 2019. gada pavasarī tika veiktas divas ekspertīzes – vienu pasūtīja Alūksnes novada pašvaldība “Latvijas valsts ceļi” laboratorijā, otru – pilnsabiedrība “Re Re Vide 1” savā izvēlētā laboratorijā, lai noskaidrotu, kādā kvalitātē 2018. gada rudenī ieklāta asfalta apakškārta, kurā jau rudenī, uzreiz pēc ieklāšanas, veidojās daudz un lielas bedres. Rudenī, glābjot situāciju, bedru vietas tika salabotas un visā garumā posmam, ko “Re Re Vide 1” remontēja, ieklāja asfalta aizsargkārtu divu centimetru biezumā.
Arī old.aluksniesiem.lv var manīt, cik cītīgi žurnālisti sekojuši līdzi Pleskavas ielas klapatām laika gaitā
2018. gads – bedres
Vasaras vidū atkal tika saņemti rezultāti no laboratorijām par Pleskavas ielas Alūksnē izpētes urbumiem. Tos veica kā kvalitātes pārbaudi 2018. gada rudenī ieklātajai asfalta apakškārtai, kurā īsā laikā uzreiz veidojās bedres. Pēc izpētes urbumu pārbaudēm pilnsabiedrība “Re Re Vide 1” varēja uzelpot, jo tika secināts, ka visu ieklāto asfaltu nofrēzēt nevajadzēs. Toreiz Alūksnes novada domes priekšsēdētājs Arturs Dukulis, taujāts skaidrot situāciju, laikrakstam un portālam norādīja – “tik briesmīgi, kā rudenī izskanēja, nav”.
“Abu laboratoriju sniegtie atzinumi un rezultāti ir līdzīgi. Tie nav galēji kritiski atzinumi un neparedz, ka jānofrēzē visu ieklāto asfalta kārtu visā dziļumā, bet ir norādīts, ka ieklāto 2 centimetru aizsargkārtu gan būs jānofrēzē vairākos posmos. Alūksnes novada pašvaldība uzskata, ka šo 2 centimetru aizsargkārtu vajag nofrēzēt tomēr visā garumā, kas arī tiks izdarīts. Apakškārtā, kas atklāsies, nofrēzējot šos 2 centimetrus, veiks tādus darbus dziļumā līdz sala izturīgajam slānim, kas minēti laboratoriju atzinumos, kā arī tos, kas atklāsies pēc apsekošanas,” stāstīja A. Dukulis un uzsvēra, ka toreiz visus darbus apmaksāja uzņēmums “Re Re Vide 1”.
2019. gads – šīs nepilnības varēja rasties, vienlaicīgi iestājoties dažādiem apstākļiem
Uzņēmums SIA “Re Re Vide 1” laikrakstam un portālam toreiz norādīja – saskaņā ar projektu un noslēgto līgumu, Pleskavas ielas pārbūves ietvaros jāieklāj asfaltu divās kārtās – apakškārtā, ko lēja 2018. gada rudenī, un virskārtā, kas vēl uz 2019. gada 4. jūniju nebija lieta.
“Ar pašvaldību vienojāmies par pārbaudēm, lai pirms virskārtas ieklāšanas papildus pārliecinātos par atbilstību projekta prasībām. Tika veiktas divas neatkarīgas pārbaudes – SIA “Ceļu eksperts” laboratorijā un pašvaldības izvēlētā VAS “Latvijas Valsts ceļi” laboratorijā. Pārbaužu rezultātā konstatētas atsevišķas vietas, kur jāveic apakškārtas labojumus. Šīs nepilnības varēja rasties, vienlaicīgi iestājoties dažādiem apstākļiem, kas saistīti ar tehnoloģiskiem procesiem, objekta specifiku, kā arī ar tehniskiem risinājumiem. Pašvaldībai par šiem labošanas darbiem netiks radītas papildus izmaksas,” teikts laikrakstam un portālam 2019. gadā sniegtajā uzņēmuma atbildē.
Redzot to kā Pleskavas iela tika atjaunota(muļļāta)–un cik profesinali darboņi to darija—-savādaks rzultāts nevarēja būt!–Tāda bija pašvaldības pieeja izveloties lētāko darbu darītāju!Protams visi redzēja kā stradāja CBR-8 pie ceļa sākumposma (pie kājnieku skolas)Tas bija profesināls darbs.–Ko nevar teikt par otru komandu!Muļķīgi būtu atrunāties ar auksto ziemu.Un vel muļķīgāk ir sākt lāpīt plaisas,ja ceļam nav pamata!
Jā protams, atradies ceļu būves eksperts.
Nav svarīgi kas to dara, ir projekts, visi dara to kas rakstīts uz a3 vai a4 lapas.
Astotie smiltenes taisija un ir plaisas tāpat.
Ja nemaldos aiz tālavas ielas astotie arī lēja segumu rudenī līdz litenei…nu ļoti profesionali, tā ka cits jau 5 stiklu maina.
Gan jau pats Ralfs Grinbaums piedalījies ielas muļļāšanā ,tāpēc izliekās par gudrīti.