No 1. decembra Valsts Ieņēmumu dienests (VID) pārtrauc klientu apkalpošanu Alūksnē. Turpmāk alūksniešiem dienesta pakalpojumi būs pieejami Valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā (VPVKAC), kas atrodas pašvaldības administratīvajā ēkā Dārza ielā 11, Alūksnē.
Ieņēmumu dienesta klientiem Alūksnes klientu apkalpošanas centrā būs pieejams arī “attālinātā ierēdņa” pakalpojums, kas tiešsaistē videozvana režīmā iedzīvotājiem ļaus sazināties ar valsts iestādes darbinieku.
Klātienes nepieciešamība – arvien mazāka
“Attīstoties iedzīvotāju digitālajām prasmēm, aizvien mazāka kļūst nepieciešamība pēc Valsts ieņēmumu dienesta klātienes pakalpojumiem, tādēļ dienests pieņēmis lēmumu pārtraukt to sniegšanu Alūksnē,” laikrakstu informē VID Sabiedrisko attiecību daļas galvenā sabiedrisko attiecību speciāliste Evita Teice – Mamaja. Tādēļ jau kopš šī gada 15. marta dienests veiksmīgi izmanto Valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla piedāvāto e – pilnvarotā pakalpojumu, kad klientu apkalpošanas centra darbinieks klienta vārdā Elektroniskajā deklarēšanās sistēmā piesaka tādus pakalpojumus, kā gada ienākumu deklarācijas iesniegšana un izmaiņu veikšana algas nodokļa grāmatiņas datos. Alūksnes novadā tas iespējams Valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā, kas atrodas pašvaldības administratīvajā ēkā Dārza ielā 11, Alūksnē.
Pakalpojumi kļūst pieejamāki
“Biežāk pieprasītos dienesta pakalpojumus iedzīvotāji var saņemt visos 140 valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros, bet deviņos no tiem, tajā skaitā līdz šim arī Alūksnē, papildus pašvaldību speciālistiem divas dienas nedēļā bija iespējams tikties arī ar konsultantu, kas bija VID darbinieks, taču pārējos klientu apkalpošanas centros VID pakalpojumus kvalitatīvi nodrošina pašvaldību speciālisti,” stāsta E. Teice – Mamaja.
Viņa norāda, ka, paplašinoties VPVKAC tīklam, valsts pakalpojumi kļūst pieejami plašākam iedzīvotāju lokam, un šo pakalpojumu pieteikšanai nav nepieciešama ieņēmumu dienesta darbinieku iesaiste. Savukārt VARAM iesāktais “attālinātā ierēdņa” projekts, kas tiešsaistē videozvana režīmā iedzīvotājiem ļauj sazināties ar valsts iestādes darbinieku, tajā skaitā arī ar VID, būtiski palielinās valsts pakalpojumu pieejamību, ar laiku nodrošinot aizvien jaunu valsts pakalpojumu saņemšanu ar VPVKAC darbinieku starpniecību. Tāpat kopš šī gada marta pašvaldību speciālisti darbā ar VID jautājumiem izmanto inovāciju – e – pilnvarotā pakalpojumu, kas ļauj klienta vārdā elektroniskās deklarēšanās sistēmā pieteikt tādus pakalpojumus, kā gada ienākumu deklarācijas iesniegšana un izmaiņu veikšana algas nodokļa grāmatiņas datos.
Strādās konsultatīvajā tālrunī
“VID darbinieki, kuri līdz šim deviņos vienotajos klientu apkalpošanas centros strādāja paralēli pašvaldību speciālistiem, turpmāk strādās dienesta konsultatīvajā tālrunī, kas ir pats pieprasītākais iedzīvotāju saziņas veids ar VID – 80 % dienesta sniegto konsultāciju notiek tieši telefoniski, un gada laikā konsultatīvais tālrunis saņem aptuveni 550 000 zvanu. Resursus, kas izbrīvēsies, slēdzot deviņus VPVKAC, novirzīsim konsultatīvā tālruņa kapacitātes palielināšanai, padarot iedzīvotājiem pieejamākas telefoniskās konsultācijas,” atklāj E. Teice – Mamaja.
Samazinot klātienes apkalpošanas vietu skaitu, VID veicina vienas pieturas aģentūras principa ieviešanu valsts pārvaldes pakalpojumu klātienes sniegšanas darba organizācijā.
Reklāma