Lai laba skola būtu pieejama katram Latvijas bērnam, valstij un pašvaldībām jārod vienots redzējums un kopīgi risinājumi. Par to 16.februārī, pirmajā sarunu ciklā, vienojās valdības ministri, Vidzemes un Rīgas plānošanas reģionu pašvaldību pārstāvji, kas diskutēja par Izglītības un zinātnes ministrijas sagatavotajiem priekšlikumiem par kvalitatīvas izglītības ekosistēmas attīstību un pedagogu darba samaksas modeli “Programma skolā”.
Sarunu ciklā piedalījās arī Alūksnes novada domes priekšsēdētājs Dzintars Adlers. Sabiedriskajam medijam viņš teica: “Skolu tīkla sakārtošanas procesā mēs nevaram atpalikt no kaimiņvalstīm. Skolu tīkls un visas tās izmaksas, kas attiecas uz pedagogiem un skolu uzturēšanu, zināmā mērā, saistītas ar mūsu valsts ekonomisko izaugsmi. Visām pašvaldībām šajā ziņā jābūt solidārām, mūsu valsts jāsakārto un jāuzved uz pareizā ceļa.”
“Mūsu mērķis ir ikvienam bērnam Latvijā, neatkarīgi no viņa dzīvesvietas, nodrošināt kvalitatīvu izglītību, kuru īsteno motivēti pedagogi ilgtspējīgā izglītības iestādē. Lai labākā skola ir tā, kas tuvāk mājām,” pauž I
zglītības un zinātnes ministre Anda Čakša. Ministre arī uzsver, ka ikvienai vidusskolai šodien ir jāspēj jauniešiem sniegt tādas zināšanas, kas absolventiem nodrošina visplašākās studiju iespējas Latvijā un Eiropā. “Tikai kopā sadarbojoties, valstij un pašvaldībām, ir iespējams nodrošināt tādu vidējo izglītību, kas mūsu jauniešiem rada iespējas attīstīt Latviju kā plaukstošu un drošu valsti, kur pārticība un labklājība būs pieejama katrai ģimenei. Laba izglītība ir katra jaunieša pamatkapitāls veiksmīgai nākotnei, saka A.Čakša.
Tiešie ieguvēji, veidojot mūsdienu vajadzībām atbilstošu un kvalitatīvas izglītības pieejamību būs skolēni un skolotāji. Labu skolu raksturo ērta, moderna mācību vide, pieejamas daudzpusīgas un plašas ārpusskolas aktivitātes, interešu izglītība un iespējas veidot plašus sociālos kontaktus.
Jaunu, kompleksu risinājumu ieviešana paredzēta, lai radītu iespējas ikvienam bērnam Latvijā neatkarīgi no viņa dzīves vietas iegūt pieejamu un kvalitatīvu izglītību, kuru īsteno motivēti pedagogi ilgtspējīgā izglītības iestādē. Demogrāfiskie procesi un to ilgtermiņa prognozes ar pieaugošo urbanizācijas līmeni uzrāda reālo situāciju un turpmāko gadu tendenci, vienlaikus būtiski pieaugot izmaksām. Šīs tendences jau tagad ne visās skolās ļauj nodrošināt pilnvērtīgu klašu izveidi, slodzi un konkurētspējīgu atalgojumu pedagogiem.
Reklāma