Mazajiem biznesiem būtiska ir ne vien finanšu, bet arī laika resursu pareiza plānošana. Katra lieki vai nekorekti iztērēta stunda var attālināt no galvenā mērķa – peļņas. Un tas ir arī stāsts par SEO optimizāciju – tā ir laikietilpīga, piņķerīga un nogurdinoša. Bet vai vajadzīga? Ja uzņēmums bez liekiem tēriņiem grib izsisties un izdzīvot interneta vidē, tad jā – pilnīgi noteikti.
Kas ir SEO?
SEO (search engine optimization) optimizācija ir process, kas uzlabo mājaslapas pozīciju meklēšanas platformās. To palīdzēs paveikt SEO jomas speciālisti! Ikviens internetā esošs uzņēmums vēlas atrasties ja ne pirmajā vietā, tad vismaz pirmajā Google lapā. Jo augstākā pozīcijā ir mājaslapa, jo lielāks tās apmeklējumu skaits. Un attiecīgi lielāks arī potenciālo klientu skaits.
Optimizācijas uzdevums ir lietotājiem padarīt meklēšanu ērtāku un produktīvāku. Respektīvi – lai cilvēks, ierakstot sev interesējošu atslēgas vārdu vai frāzi, pēc iespējas ātrāk atrastu meklēto. To var panākt, vietnē esošo informāciju pielāgojot meklētāju vajadzībām.
Kā veic SEO optimizāciju?
Pamatā tā ir atslēgas vārdu izpēte un to mērķtiecīgs pielietojums uzņēmuma mērķu sasniegšanai. Ir jāveic konkrētās nišas atslēgas vārdu izpēte, lai izprastu interneta lietotāju paradumus. Un tālāk jau jāizstrādā iekšējās (on-site) un ārējās (off-site) SEO optimizācijas stratēģija.
Iekšējā optimizācija attiecas uz visām darbībām, kas jāveic konkrētajā mājaslapā, un tā ietver satura uzlabošanu atbilstoši meklēšanas prasībām un izmaiņu veikšanu serverī vai mājaslapas kodā. Savukārt ārpus lapas optimizācija ietver saišu veidošanu uz mērķa lapām un atbilstoša satura publicēšanu citās vietnēs un sociālajos tīklos.
SEO pienesums mazajiem biznesiem
Kas ir nepieciešams jaunam uzņēmumam? Atpazīstamība, sasniedzamība un pēc iespējas ātrāka pārdošana. Visus šos punktus var panākt ar SEO aktivitātēm, taču tie strādās ilgtermiņā, nevis uzreiz. Tāpēc tieši ŠIS brīdis ir īstais, lai sāktu darboties.
SEO optimizācijas rezultātus var sākt pamanīt jau pēc mēneša, taču tie nebūs tik vērā ņemami kā pēc vesela gada aktivitātēm. Pēc gada ir pilnīgi reāli iespējams nokļūt Google vai citu meklētājprogrammu pirmajā lapā. Bet ir jāsāk TAGAD:
- Veic atslēgas vārdu izpēti;
- Veic konkurentu un tirgus izpēti;
- Sāc rakstīt blogu par savam uzņēmumam pietuvinātām tēmām;
- Izveido sava biznesa sociālo tīklu lapas un regulāri tajās publicē ierakstus;
- Novērtē mājas lapas struktūru un saturu – vai tas atbilst SEO vadlīnijām?
Šis ir tikai sākums un neliela daļa no visu SEO aktivitāšu kopuma, taču, regulāri veicot minētās darbības, Google ar laiku sāks atpazīt Tavu uzņēmumu un virzīs to tuvāk pirmajām pozīcijām. Tas, savukārt, virzīs tuvāk galvenajam mērķim – produktu vai pakalpojumu pārdošanai.
Svarīgi! Tā kā šo darbību veikšana prasa lielus laika resursus, tad jārēķinās, ka rezultāti nebūs ātri. Taču tie noteikti neizpaliks, ja viss tiks veikts korekti. SEO jāuzskata par ieguldījumu uzņēmuma nākotnes labklājības vārdā.
Es neprotu to izdarīt – kur vērsties?
Ja nekas no augstākminētā nav interesants vai saprotams pašam uzņēmējam, tad vienmēr ir iespēja noalgot speciālistu. Protams, tas attiecīgi maksās, taču atgādinām, ka kārtīga SEO stratēģijas izstrāde ir nopietns ieguldījums nākotnes vārdā.
SEO optimizāciju parasti veic SEO speciālists pēc iepriekšējas vienošanās ar klientu. Savukārt sociālo tīklu un bloga ierakstus var pasūtīt pie kopīraitera. Starp citu, šos speciālistus var droši meklēt Google – jo augstākā pozīcijā tie būs atrodami, jo vairāk tas pastāsta par viņu darbiem!