Piektdiena, 5. decembris
Sabīne, Sarma, Klaudijs
weather-icon
+5° C, vējš 1.95 m/s, DA vēja virziens
Aluksniesiem.lv bloku ikona

SMS mārketings: 9 padomi personiskākas īsziņas radīšanai

SMS
mārketings ir lieliska iespēja komunicēt ar esošajiem vai
potenciālajiem biznesa klientiem, sniedzot jaunāko informāciju par
uzņēmumu, atlaidēm u.c. Un, lai arī varētu šķist, ka šī
mobilā mārketinga stratēģija ir novecojusi, tā nav taisnība.

Īsziņas
to saņēmēji atver teju 100% gadījumu, turklāt izlasa vidēji 3
minūšu laikā kopš saņemšanas brīža. Vai tas nav pārsteidzoši?
It nemaz, jo, lai arī mūsdienu cilvēki arvien vairāk iegādājas
viedtālruņus, kas nodrošināti ar papildu funkcijām, tostarp
internetu un aplikācijām, īsziņas izlasa ikviens.

Vienkāršā
komunikācija, tieši īsziņas un zvani ir primārais iemesls
telefona iegādei. Tādēļ šī iespēja pavisam noteikti jāizmanto
arī uzņēmumiem!


Bet ir svarīgi ne tikai iegūt klientu datus (vārdu, telefona
numuru) un izvēlēties uzticamu servisu, kas nodrošina īsziņu
izsūtīšanu, bet arī saprast, kā šo SMS rakstīt, lai tā radītu
patiku un lojalitāti pret uzņēmumu, vēlmi uzzināt vairāk.

SMS
ir ārkārtīgi personisks, tādēļ to nedrīkst aizmirst arī tad,
ja ziņu sūti, nevis ģimenes loceklim vai draugam, bet arī
klientam. Šeit būs 9 padomi, kuri arī Tev palīdzēs radīt
personisku, interesi raisošu SMS:

  1. Telefona numura vietā izmanto vārdu

Tev
varbūt šķiet acīmredzami, bet ļoti iespējams, ka SMS saņēmējs
nezinās, no kā ir atnākusi šī ziņa, ja to nekur nenorādīsi.
Turklāt cilvēki ar lielāku interesi atver tās SMS, kas sūtītas
nevis no nezināmiem telefona numura, bet gan kāda, kurš ir mūsu
kontaktu sarakstā.

Un
arī tev ir iespēja radīt šādu iespaidu, ja telefona numura vietā
kā sūtītāju norādīsi, piemēram, sava veikala nosaukumu.

  1. Sūti kvalitatīvu informāciju un piedāvājumus

Šis
varbūt šķiet pats par sevi saprotams, un tomēr lieku reizi
atgādināt, kāda informācija varētu būt noderīga auditorijai,
nenāk par sliktu.

Nevajag
sūtīt SMS katru dienu atkal un atkal pastāstot par akciju kādai
precei. Pietiks, ja ziņu nosūtīsi reizi nedēļā, kad akcija ir
sākusies. Rūpīgi padomā gan par dienu, gan laiku, kad vislabāk
īsziņas būtu sūtīt.

Tāpat
neaizmirsti vismaz ik pa laikam savai klientu datu bāzei sniegt kādu
īpašu piedāvājumu, piemēram, mobilos kuponus, saiti uz video
u.tml. Ja piedāvāsi savai mobilajai
auditorijai
ko tādu, kas nav pieejams citiem, tas viņiem ļaus
justies īpašiem un tikai vairos lojalitāti.

  1. Pievieno interaktīvu saucienu uz darbību

Tavs
mērķis taču ir ar šīs īsās ziņas palīdzību radīt vēlmi
uzzināt vairāk vai rīkoties, vai ne? Tad arī šajā SMS pievieno
linku (vislabāk teksta beigās), kas tālāk vestu, piemēram, uz
tavu mājas lapu, vai īpaši mobilajām ierīcēm pielāgotu landing
lapu, kur tad ir sniegta plašāka informācija.


pievienot linku? Ir divi veidi. Vari ievietot pilno lapas adresi vai
izmantot rīku īsāku URL ģenerēšanai, piemēram, goo.gl.

  1. Atgādini ziņas saņēmējam, kādēļ viņš šo SMS saņem

Uzņēmumi
un mārketinga speciālisti rīkojas gudri un zina, kā iegūt
klientu telefona numuru (protams, ar viņu pašu atļauju), bet bieži
vien aizmirst, ka pats klients to var būt aizmirsis. Tādēļ par
ļaunu nenāks, ja lieku reizi atgādināsi, kādēļ viņš vispār
saņem šo ziņu no tava uzņēmuma.

Domā,
kā to panākt? Pavisam vienkārši. Vari SMS vidū iekļaut vārdu
“klienti”, piemēram, “Klientiem 50% atlaide…” Tad šis
cilvēks sapratīs, ka arī viņš ir jūsu klients un, acīmredzot,
aizpildījis kādu klientu anketu vai tml.

  1. Apsveic dzimšanas dienās un citos svētkos

Nekas
cilvēku tā neiepriecina kā dāvana svētkos. Un nekas, ja nevari
piedāvāt bezmaksas produktu, jo arī, piemēram, 50% atlaide
pirkumam tiks novērtēta. Tikai neaizmirsti pajautāt dzimšanas
dienu, kad ievāc datus!

  1. Uzrunā vārdā

Ikviena
ziņa kļūst daudz personiskāka, ja tās saņēmējs tiek uzrunāts
vārdā. Tādēļ parūpējies par to, lai arī tavā SMS tās
saņēmējs tiktu uzrunāts!

  1. Nepārcenties

Lielie
burti un dažādi simboli noteikti pievērš uzmanību, bet tajā
pašā laikā tie var būt ļoti uzmācoši un pat rupji. Interneta
vidē tas ir ļoti nepieklājīgi un tiek salīdzināta ar bļaušanu.

Bet
tendences arvien vairāk rāda, ka, pareizi iekļaujot šādā veidā
rakstītos burtus un emoji simbolus, ziņa vairāk uzrunāt. Tādēļ
ir svarīgi saprast tieši kuru teksta daļu, frāzi vai vārdu
rakstīt ar lielajiem burtiem. Padomā par to, ko tas varētu nozīmēt
un kā to varētu izlasīt ziņas saņēmējs!

  1. Esi fokusēts

Vienkāršība
patiesi ir mārketinga zelta likums. Tas nozīmē, ka arī īsu ziņu
nevajag sarežģīt. Neraksti sarežģītus vārdus un vienā SMS
ietver tikai vienu piedāvājumu, lai ziņa paliktu vienkārša un
skaidra.

Apzinies
auditoriju un runā ar viņiem tieši. Raksti tikai par to, kas ir
svarīgs. Pievieno tikai tādas detaļas, kas ir nepieciešamas –
mājas lapu vai telefona numuru.

  1. Arī tavai ziņai jābūt profesionālai

Lai
arī tai jābūt vienkāršai, tomēr tavai ziņai jāparāda
profesionalitāte. Neizmanto nevajadzīgus un prastus vārdu
saīsinājumus un nepārspīlē ar emociju simboliem. Raksti tādā
valodā, kas raksturīga tavam uzņēmumam, zīmolam!

Aluksniesiem.lv bloku ikona Komentāri