Kultūras un izklaides pasākumi Latvijas pilsētās un novados turpina piesaistīt daudz cilvēku, tomēr jāņem vērā pandēmijas diktētie nosacījumi – informācijai jāsasniedz apmeklētājus ievērojami ātrāk un organizētājiem jārūpējas par epidemioloģisko prasību ievērošanu. Tāpēc šobrīd neatsverams palīgs ir precīzi mērķēts digitālais mārketings un prasmīga sociālo tīklu izmantošana, stāsta SIA “Biļešu Serviss” vadītāja Līga Rubine.
Novados pasākumu apmeklētāju skaits pandēmijas ietekmē tomēr sarucis, tāpēc to rīkotāji dara visu iespējamo, lai kultūras dzīve neapsīktu. Šādā situācijā var palīdzēt SIA “Biļešu Serviss” izveidotā platforma producentiem un pasākumu rīkotājiem, kas nodrošina biļešu un ielūgumu, tostarp uz bezmaksas pasākumiem, izplatīšanu tiešsaistē.
“Arī bezmaksas pasākumu rīkotājiem jau laikus jāzina, cik cilvēku ir ieinteresēti tos apmeklēt,” pastāstīja uzņēmuma vadītāja Līga Rubine. Tikpat svarīgs ir klientiem sniegtais digitālā mārketinga atbalsts – informācijas izvietošana sociālajos tīklos ļauj sasniegt vēlamo auditoriju arī tad, ja reklāmai paredzētais budžets ir neliels.
“Izvēloties atbilstošo reklāmas formātu un kanālu sadalījumu, varam sasniegt auditoriju, kurai katrs konkrētais pasākums varētu būt saistošākais,” piebilst L. Rubine. Kā piemēru viņa min visā Latvijā iemīļotos Gulbenes Bānīša svētkus – šogad apmeklētāju informēšanai bija dotas vien desmit dienas, tomēr iecerētais pārsniedza rīkotāju cerības, tieši pateicoties efektīvajai kampaņai sociālajos medijos. Interesanta pieredze ir arī kinoteātrim “Auseklis” Talsos – pēc sadarbības uzsākšanas ar “Biļešu Serviss” atklājās, ka 80% kinoteātra apmeklētāju biļetes iegādājas tiešsaistē.
Novada kultūras pasākumu rīkotāji jau aktīvi izmanto, piemēram, “Facebook” sniegtās iespējas, lai informētu un piesaistītu apmeklētājus vietējiem pasākumiem. “Sadarbībā ar “Biļešu Serviss” sasniedzamās auditorijas apjoms var būtiski pieaugt, jo klientiem tiek piedāvātas piemērotas sociālo mediju kampaņas, sponsorētas kampaņas un ieraksti “Facebook”, “Instagram” un “Youtube”, kā arī precīzi mērķētas kampaņas “Google”,” galvenos digitālā mārketinga kanālus ieskicē L. Rubine.
“Klientiem tāpat piedāvājam izveidot atsevišķu mājaslapu mūsu portālā, kurā sniegt pilnu informāciju un pārdot biļetes. Ir iespēja iesaistīt gan pašus māksliniekus, gan citus atbilstošus cilvēkus. Tādējādi digitālā reklāma kļūst vēl daudz efektīvāka, jo tā ved uz konkrētā pasākuma vietni. Tāpat tiešsaistes reklāmas tiek rādītas tieši tajās vietnēs, kur visvairāk uzturas auditorija, ko iespējams noteikt ar monitorēšanas rīkiem,” skaidro SIA “Biļešu Serviss” vadītāja, piebilstot, ka biļešu izplatīšanas uzņēmuma auditorija ir 50% par kultūru un izklaidi ieinteresēto cilvēku Baltijas valstīs.
Biļešu izplatīšanas uzņēmums piedāvā dažādus sadarbības modeļus ar atšķirīgu ieguldījumu gan no pasākuma rīkotāja, gan uzņēmuma puses. Piemēram, iespējams tikai nomāt tehnisko platformu, kuru administrē paši pasākuma rīkotāji, pārdodot biļetes un kontrolējot šī procesa norisi. Biļešu tirdzniecības platformu iespējams tehniski integrēt arī paša organizatora mājas lapā.
Ciešāku sadarbību paredz nākamais modelis, kurā iekļauta platformas noma, izplatīšana “Biļešu Serviss” interneta veikalā un kasēs Baltijas valstīs un papildu pārdošanas kanāli. Trešais modelis ietver visus iepriekšminētos pakalpojumus plus reklāmas kampaņa digitālajā vidē, tirdzniecības vietās, sadarbībā ar lieldraugu “Tvnet Grupa”.
Autors: SIA “Biļešu Serviss”