Piektdiena, 5. decembris
Sabīne, Sarma, Klaudijs
weather-icon
+5° C, vējš 1.95 m/s, DA vēja virziens
Aluksniesiem.lv bloku ikona

9 veidi, kā digitālais mārketings mainījis biznesa vidi

Mūsdienu sabiedrību
lielākā vai mazākā mērā vada digitālās tehnoloģijas. To
ietekme izpaužas kaut vai tādā piemērā, ka ir valstis, kuru
iedzīvotājiem regulāri trūkst tīra dzeramā ūdens, taču viņiem
ir viedtālruņi. Digitālais mārketings spēj ietekmēt gan to, kā
mēs sazināmies, strādājam, iepērkamies, gan to, kā pavadām
laiku.

Arī uzņēmumiem
mūsdienās ir nepieciešama plaša izpratne un ķēriens, lai
izmantotu digitālos rīkus sava zīmola labā. Šajā rakstā mēs
paskatīsimies uz 9 veidiem, kā digitālais mārketings ir
izmainījis un turpina mainīt to, kā biznesa vide darbojas šodien.

  1. Nepārtraukta komunikācija. Mijiedarbība ar potenciālajiem
    klientiem mūsdienās ir kā ruletes rata griešana. Bumbiņa apzīmē
    uzņēmuma mārketinga ziņojumu, kas griežas un lēkā, kamēr
    kustas arī pats rats, kas šajā gadījumā ir sociālie mediji,
    ļaujot uzņēmumiem mijiedarboties ar cilvēkiem un nodrošinot
    dažādus kanālus, kā nodot informāciju. Šobrīd aktuālas ir
    aplikācijas, kas nodrošina saziņas iespējas, piemēram,
    “Facebook” un “Whatsapp”, tādēļ arī biznesa videi tam ir
    jāpielāgojas, piedāvājot iespēju klientiem sazināties ar
    viņiem arī caur šīm aplikācijām.

  2. Satura pārpilnība. Vai tu spēj iedomāties, cik daudz
    satura katru dienu, stundu, minūti tiek radīts sociālajos medijos
    un saziņas aplikācijās? Protams, ka ļoti, ļoti daudz. Katru
    minūti “Facebook” tiek ievietoti aptuveni 3,3 miljoni ierakstu
    un “Whatsapp” tiek nosūtīti 29 miljoni ziņojumu. Tas nozīmē,
    ka uzņēmumiem ir jāspēj izlauzties cauri šim milzīgajam
    daudzumam, lai atšķirtos un viņu zīmols tiktu ievērots
    konkurentu vidū tādā informācijas pārpilnībā.

  3. Datu analīzes spēks. Modernās tehnoloģijas ļauj
    tirgotājiem ievākt milzīgus datu apjomus par saviem klientiem.
    Tajā pašā laikā, ar datu esamību vien nepietiek – ir
    jāsaprot, kā tos izmantot. Šeit būs daži noderīgāki veidi:

  • Zini, kāda metrika ir nozīmīgākā uzņēmuma attīstībai! Lai
    izmantotu datus savā labā, ir jāsaprot, ko tu no tiem vari iegūt.
    Tev ir jāspēj būt ļoti specifiskam, domājot par biznesa
    rezultātiem.

  • Saproti, kas atmaksāsies! Nav vērts izplesties pa visiem
    kanāliem un platformām, ieguldot naudu un laiku, ja tevi māc
    šaubas, vai tas vispār strādās. Koncentrējies uz dažiem
    konkrētiem, bet skaidri saprotamiem un tieši tev izdevīgiem
    kanāliem.

  • Nodarbini cilvēku, kuram ir datu analīzes prasmes! Dati bez
    prasmēm tos apstrādāt ir bezvērtīgi. Tev nepieciešams kāds,
    kas tos spēj analizēt un saprotami pastāstīt, kā tu tos vari
    izmantot savā labā.

  1. Pieprasījums pēc caurskatāmības. Mūsdienu digitālajā
    pasaulē klienti vēlas zināt visu par uzņēmumu, no kura viņi
    pērk preces vai pakalpojumus. Lai radītu klientu lojalitāti,
    zīmoliem ir jābūt caurskatāmiem un jāspēj parādīt savu īpašo
    “odziņu”. Un tajā pašā laikā tie neko nedrīkst slēpt.
    Ikviens klients vēlas zināt, ko tieši viņš saņems no šī
    produkta. Cilvēkus interesē tas, no kurienes prece nākusi, kādi
    materiāli izmantoti tās ražošanā, vai tas ir videi draudzīgs
    utt.

  2. Veicina intimitāti. Izmantojot ievāktos datus par saviem
    lietotājiem, gudri uzņēmumi veido ļoti personalizētas un
    specifiskas mārketinga ziņas un, protams, jaunā paaudze uz tām
    “uzķeras”.

Personalizēšana ir
ietekmīgs rīks, kas palīdz pat līdz 84% labāk pārdot preci.
Iedomājies, ja kāda lieta ir pārveidota tā, lai būtu pielāgojama
tieši tev! Protams, ka tu to vēlēsies nopirkt, vai ne? Un šo
kārti mūsdienās daudzi uzņēmumi izspēlē savā labā.

  1. Jauna ietekmīgo cilvēku paaudze. Sociālie mediji un
    “Youtube”, “Vimeo” utt. var lepoties ar milzīgu ietekmi pār
    sabiedrību. Uzņēmumiem vairs nevajag nolīgt slavenības, lai
    popularizētu savus produktus. Pietiek ar kāda slavena “jūtūbera”
    pakalpojumiem, lai sasniegtu savu auditoriju (protams, ja tā ir
    tava auditorija).

  2. Tiekšanās pēc jaunākā. Digitālās tehnoloģijas mainās
    ļoti strauji, dažkārt pat vienas nakts laikā. Tas attiecīgi
    pieprasa uzņēmumu darbiniekiem būt ļoti koncentrētiem un
    elastīgiem, spējīgiem pielāgoties pārmaiņām, kas ietver arī
    nepārtrauktu jaunu prasmju un zināšanu apguvi. Lai no jaunākajām
    tehnoloģijām iegūtu labākos rezultātus, cilvēkiem, kas tās
    izmanto, ir jābūt pietiekami izglītotiem, pretējā gadījumā
    ieguldījums neatmaksāsies.

  3. Atbalsts inovācijām. Mūsdienās zīmoli ir ne tikai
    iedrošināti, bet arī spiesti nākt klajā ar inovācijām un
    jauniem veidiem, kā iesaistīt un pievilināt patērētājus.
    Pateicoties “PayPal” un “Google Wallet” sīvajai cīņai,
    arī finanšu institūcijām vajadzēja jaunus veidus, kā ietekmēt
    klientus.

  4. Zīmoli kļūst cilvēcīgāki. Ņemot vērā tā
    popularitāti un ietekmi, sociālo mediju mārketingam ir jābūt
    uzņēmuma kopējām mārketinga stratēģijas centrā, jo
    patērētājiem ir jāuzticas kompānijai, kurā viņi iepērkas.
    Viens no labākajiem piemēriem šajā jomā ir “Apple”.
    Stratēģiskais mārketings bija tik labi izstrādāts, ka miljoniem
    cilvēku atbalstīja viņu produktus vēl pirms tie bija palaisti
    tirgū. Šo efektu viņi panāca, tiešsaistē straumējot dažādus
    pasākumus, lai patērētāji justos kā daļa no tiem.

Rakstu
sagatavoja: http://organicmarketing.lv/

Aluksniesiem.lv bloku ikona Komentāri