Automašīnas iegāde, nenoliedzami, ir ļoti atbildīgs process. Lai izvēle apmierinātu ne tikai pirmajā brīdī pēc pirkuma noformēšanas, bet arī ilgtermiņā, ir svarīgi izvērtēt vairākus faktorus. Kādus? Par to vairāk uzzināsiet raksta turpinājumā.
Ikmēneša izmaksas
Auto izvēle lielā mērā atkarīga no finansiālām iespējām. Jārēķinās ne tikai ar spēkrata iegādes izdevumiem, bet arī ar tā uzturēšanas izmaksām. Šī izdevumu kategorija ietver degvielu, apdrošināšanu, riepu maiņu, automašīnas apkopi, transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli un remonta izmaksas.
Ja tiek noformēts auto kredīts vai līzings, būs jārēķinās arī ar ikmēneša maksājumu, tādēļ, ja šis finanšu pakalpojums aktuāls, salīdziniet vairākas iespējas.
Vienmēr, izvēloties automašīnu, domājiet par to kā par ilgtermiņa ieguldījumu un izmaksām. Dodiet priekšroku variantam, kas atmaksāsies ilgtermiņā!
Automašīnas vēstures pārbaude
Ja plānots iegādāties pilnīgi jaunu automašīnu, šis faktors aktuāls nebūs. Tomēr, kā liecina statistika, lielākoties tiek iegādāti mazlietoti auto. Un, lai izvairītos no nepatīkamiem pārsteigumiem, šādu auto vēsture pirms tam noteikti ir jāpārbauda.
Informāciju par nobraukumu Latvijā reģistrētiem transportlīdzekļiem bez maksas iespējams uzzināt CSDD mājas lapā.
Ieguldot nelielu naudas summu, iegūsiet jau daudzveidīgāku informāciju – to nodrošina auto datubāzes, piemēram, AutoDNA. Zinot spēkrata VIN numuru, var uzzināt, kādiem mērķiem auto tika lietots iepriekš, vai tas nav cietis ceļu satiksmes negadījumā, vai tas nav zagts un citus vērtīgus faktus, kas palīdzēs pieņemt vislabāko lēmumu.
Auto tehniskais stāvoklis
Būtisks faktors, kas noteikti jāņem vērā, ja tiek iegādāta lietota automašīna, ir tās tehniskais stāvoklis. Veiciet rūpīgu auto apskati klātienē, kā arī dodaties testa braucienā, kā laikā pievērsiet uzmanību bremžu un dzinēja darbībai.
Lai būtu lielāka pārliecība, ka auto patiešām ir Jūsu prasībām atbilstošā stāvoklī, veiciet pārbaudi neatkarīgā servisā.
Pārdevēja reputācija
Ne mazāk svarīga ir arī pārdevēja reputācija, jo tā var vairot Jūsu uzticēšanos vai, gluži otrādi, – radīt pamatu aizdomām. Izmantojiet interneta sniegtās iespējas, lai uzzinātu tur pieejamo informāciju par uzņēmumu vai privātpersonu, no kā plānojat iegādāties automašīnu.