Ernsta Glika Alūksnes Valsts ģimnāzijā divas dienas notiek “Skolu līderu un skolotāju atbalsta un izaugsmes konference”, kurā piedalās pedagogi no visas Latvijas. Konferences mērķis ir atbalstīt pedagogus un skolu vadītājus, dalīties ar pieredzi un zināšanām, kā arī sniegt motivāciju un iedvesmu pirms jaunā mācību gada.
Šodien konferenci sāka Latvijas Universitātes profesore un grāmatas “Digitālā bērnība” autore Zane Rubene ar lekciju “Mainies uz augšu! Kādai jābūt izglītībai, lai tā patiešām nodrošinātu izaugsmi?”.
“Mans uzdevums šodien nav viegls. Ja jūs domājiet, ka es zinu, kādai patiešām jābūt izglītībai, tad vienas atbildes uz šo jautājumu nav. Ja es zinātu to vienu vienīgo patiesību, tad man noteikti piešķirtu Nobela prēmiju un visas problēmas būtu atrisinātas,” lekciju uzsākot saka Z. Rubene. Viņa uzsver, ka jautājums “kas ir izglītība” ir tikpat sarežģīts, kā jautājums “kas ir cilvēks”. “Jo ilgāk mēs dzīvojam digitālajā laikmetā, jo vairāk ir skaidrs, ka zināšanas vairs nav vienīgais, kas izglītības procesā ir jāapgūst. Ir daudz problēmas ar eksāmenu rezultātiem, mobingu skolās, trūkst emocionālās inteliģences un sociālās prasmes. Tad uz kuru pusi skolotājam iet, kam pievērst lielāku uzmanību?” jautā Latvijas Universitātes profesore.
Šis ir ieskats tikai vienā no lekcijām. Divu dienu laikā klātesošie aplūkos vairākas tēmas:
“Bulings vienaudžu vidū – UNESCO redzējums un starptautiskā prakse” (Baiba
Moļņika, UNESCO Latvijas Nacionālās komisijas ģenerālsekretāre);
– “Izglītības attīstības tendences Somijā: no uzplaukuma līdz mūsdienu
izaicinājumiem” (Anželika Krastiņa, vecākā pasniedzēja Lapzemes Lietišķo Zinātņu
Universitātē);
– “Datu analītika un tās izmantošanas iespējas pārmaiņu vadīšanai skolā” (Oskars
Kaulēns, Draudzīgā aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas direktors);
– “Zinātniskums katrā mācību priekšmetā skolā un direktora loma skolu zinātniskuma
kultūras veidošanā” (Dr., asoc. prof. Agnese Dāvidsone, Vidzemes augstskolas
vadošā pētniece);
– “Līderība izglītības vadībā” (Anita Muižniece, privātās mākslu skolas “Kultūras
Patnis” direktore, bijusī Izglītības un zinātnes ministre);
– “Skaidru robežu esamība gan teorijā, gan praksē (vecāku mobings)” (Artūrs Miksons,
ārsts-psihoterapeits un docētājs Rīgas Stradiņa universitātes Psihosomatiskās
medicīnas un psihoterapijas katedrā).
Lai pedagogiem šī konference ir kā iedvesma un atbalsts nākamajiem darbiem jaunajā mācību gadā.
Reklāma