Sestdiena, 27. decembris
Elmārs, Inita, Helmārs
weather-icon
+2° C, vējš 1.79 m/s, R vēja virziens
Aluksniesiem.lv bloku ikona

Bedru remontu tehnoloģija tiek izvēlēta atbilstoši ceļu segumam

VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs”
uz asfaltētajiem valsts autoceļiem, tostarp Alūksnes un Apes
novados, veic bedru masveida remontu. Remontdarbi tiek veikti ceļu
lietotāju drošībai. Izmantojamā tehnoloģija bedru remontam uz
asfaltētajiem autoceļiem tiek izvēlēta atbilstoši ceļu segumam,
informē sabiedrisko attiecību vadītāja Sigita Audere.

Viņa skaidro, ka visplašāk
izmantotā bedru remontu metode ir šķembas un bitumena emulsija.
Metode ir piemērota sliktā tehniskā stāvoklī esošajiem
autoceļiem un ir lētākā no visām tehnoloģijām. Šī ir
ekonomiski pamatota darbu tehnoloģija uz avārijas stāvoklī
esošiem autoceļiem, tā ir izstrādāta un tiek izmantota daudzviet
Eiropā, piemēram, Francijā, Igaunijā, kā arī Skandināvijas
valstīs.

Karstā asfaltbetona tehnoloģiju
izmanto, lai remontētu atsevišķas bedres, kuras izveidojušās uz
relatīvi jauniem asfalta segumiem. Metode ir 1,5 reizes dārgāka
nekā šķembas un bitumena emulsija.

Savukārt satiksmei bīstamās bedres
remontam (lielāka par A4 formāta lapu un dziļāka par pieciem
centimetriem) izmanto aukstā asfalta tehnoloģiju, kas ir 2-3
reizes dārgāka metode nekā šķembas un bitumena emulsija. Šādas
bedres tiek labotas neatkarīgi no laika apstākļiem, jo bedres
remonta mērķis ir novērst avārijas situācijas un nodrošināt
satiksmes drošību. Ar šo metodi satiksmei bīstamās bedres tiek
labotas visa gada garumā.

Veicot bedru remontu, uz autoceļa
tiek izvietotas ātruma ierobežojuma un brīdinājuma zīmes.
Remontdarbu laikā to norises vietā lokāli sašaurina brauktuvi un
ierobežo braukšanas ātrumu, attiecīgi 70 km/h un 50 km/h. Šāds
ātruma ierobežojums ir nepieciešams, lai satiksmes dalībnieki
neapdraudētu viens otru un darbiniekus, kuri strādā uz ceļa.

S.Audere skaidro, ka bedres
galvenokārt veidojas uz novecojušiem autoceļu segumiem, kuru
asfalta vecums jau ir 30 un vairāk gadu, jo uz tiem nav veikti
regulāri virsmas atjaunošanas darbi un ir sliktā vai ļoti sliktā
tehniskā stāvoklī, no asfalta seguma valsts autoceļiem tādi ir
44%.

Lai ceļu lietotāji savlaicīgi
varētu plānot savus maršrutus un rēķināties ar īslaicīgiem
satiksmes ierobežojumiem, bedru remontdarbu vietām tiešsaistes
režīmā var sekot līdzi Waze un VAS “Latvijas Valsts ceļi”
mājaslapas kartē (www.lvceli.lv).
Sākotnēji tajā ir pieejama informācija par Pierīgas reģionu,
kur ir visintensīvākā satiksme, savukārt līdz jūnija vidum
paredzēts, ka informācija būs pieejama par visu valsts teritoriju.

Aluksniesiem.lv bloku ikona Komentāri