Sestdiena, 27. decembris
Elmārs, Inita, Helmārs
weather-icon
+3° C, vējš 0.89 m/s, R vēja virziens
Aluksniesiem.lv bloku ikona

Aptaujas dati: ceturtā daļa pasažieru ir braukusi bez biļetes

Saskaņā ar kampaņas “Neapzodz sevi – paņem
biļeti!” ietvaros veiktās aptaujas rezultātiem 24% pasažieru,
braucot reģionālajā autobusā, ir pieredzējuši situācijas, kad
autobusa vadītājs neizsniedz biļeti. Tāpat noskaidrots, ka
gadījumos, ja pārbaudes laikā kavētos reisa izpilde vai
pasažieris tiktu izsēdināts no autobusa nepaņemtas biļetes dēļ,
gandrīz puse aptaujāto visvairāk baidītos nokavēt ārsta
apmeklējumu.

Kampaņas “Neapzodz sevi – paņem biļeti!”
ietvaros tika veikta pasažieru aptauja, lai noskaidrotu, cik bieži
iedzīvotāji ir saskārušies ar biļetes neizsniegšanas gadījumiem
vai citiem pārkāpumiem, braucot reģionālo maršrutu autobusos. No
kopumā 707 respondentiem 24% ir tādu pasažieru, kuri par braucienu
ir samaksājuši, bet biļeti nav saņēmuši – 7% aptaujāto
biļete nav tikusi izsniegta pēdējā gada laikā, 17% – pirms
vairāk nekā gada. Savukārt 76% respondentu nekad nav saskārušies
ar gadījumiem, kad biļete netiek izsniegta. Visvairāk biļetes
neizsniegšanas gadījumu pieredzējuši Pierīgas un Zemgales
reģiona pasažieri – attiecīgi 32% un 23% respondentu. Kurzemes
reģionā biļetes neizsniegšanas gadījumus ir pieredzējis 21%
aptaujāto, bet Vidzemes un Latgales reģionā – 20%. Citus
pārkāpumus, piemēram, kustības saraksta neievērošanu, mobilā
tālruņa izmantošanu, vadot autobusu, pēdējo divu gadu laikā ir
piefiksējuši 8% respondentu.

“Mūsu veiktās aptaujas rezultāti liecina par
to, ka biļetes tirdzniecības pārkāpumi sabiedriskajā transportā
nav retums. Tomēr iedzīvotāju atbildēs vērojama pozitīva
tendence – pēdējā gada laikā ir samazinājies to pasažieru
skaits, kuri ir saskārušies ar situācijām, kad viņiem neiedod
biļeti. Turpinot attīstīt lojalitātes programmas un bezskaidras
naudas norēķinu iespējas autobusos, kā arī stiprinot kontroles
pasākumus, jau tuvākajā nākotnē pārkāpumu skaits reģionālajos
autobusos varētu sarukt vēl vairāk,” norāda Autotransporta
direkcija valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Ja kontrolieri konstatē, ka autobusā brauc
pasažieris bez braucienam derīgas biļetes vai vispār bez biļetes,
pasažierim var tikt piemērots naudas sods vai draud izsēdināšana
no autobusa. 48% aptaujāto pasažieru norādījuši, ka situācijā,
ja biļetes nesaņemšanas dēļ tiktu izsēdināti no autobusa,
visvairāk satrauktos par ārsta vizītes nokavēšanu. Šo kā
populārāko atbildi norādījuši respondenti visos reģionos.
Kopumā 38% pasažieru baidītos nokavēt darbu, un šī atbilde bija
populārāka Pierīgā un Latgales reģionā; 20% – kultūras vai
sporta pasākumu; 11% – skolu vai mācības.

Kopumā no 707 aptaujātajiem
pasažieriem 56% ar reģionālo maršrutu autobusu brauc mazāk nekā
reizi mēnesī; 17% brauc reizi vienā vai divās nedēļās; 14% –
vismaz reizi mēnesī; 13% – vairākas reizes nedēļā.
Izplatītākie iemesli, kāpēc iedzīvotāji brauc ar sabiedrisko
transportu, ir ārsta apmeklējums un draugu vai radu apciemošana.
Šos kā populārākos brauciena mērķus norādīja attiecīgi 37%
un 36% aptaujāto. 21% pasažieru norādīja, ka ar autobusu brauc uz
darbu; 19% – uz sporta vai kultūras pasākumu.

Informatīvās kampaņas “Neapzodz sevi –
paņem biļeti!” mērķis ir veicināt iedzīvotāju līdzatbildības
sajūtu, pieprasot braukšanas biļeti, par kuru pasažieris ir
samaksājis, un nepieļaut biļešu tirdzniecības pārkāpumus
autobusos. Nepaņemta biļete veido nekorektu statistiku par reisa
vai visa maršruta pieprasījumu, kā arī pasažierim, kuram
brauciena laikā nav biļetes vai tā ir neatbilstoša, draud līdz
20 eiro liels naudas sods vai izsēdināšana no autobusa.

Nesaņemot biļeti vai konstatējot citus biļešu
tirdzniecības pārkāpumus, pasažieri var sazināties ar
kontrolieriem visu diennakti, sūtot īsziņu vai zvanot pa tālruni
27776621 un norādot autobusa maršrutu, brauciena dienu un laiku, kā
arī pieturvietu, kurā pasažieris tika uzņemts autobusā.

Aluksniesiem.lv bloku ikona Komentāri