Vēlējāmies sagatavot publikāciju par SIA “Pilsētvides
serviss” jaunizveidoto laukumu Alūksnē, kur iedzīvotāji par
maksu varēs nodot lielgabarīta un bīstamos atkritumus. Atbilstoši
iepirkumam, kad uzņēmums 2017.gada rudenī ieguva tiesības
apsaimniekot Alūksnes novada sadzīves atkritumus, šādu laukumu
viņiem bija pienākums izveidot. Publikācija netapa. Kādēļ? Jo
“Pilsētvides serviss” uzskata, ka uz žurnālistu jautājumiem
viņiem nav jāatbild. Sazinoties ar uzņēmuma Alūksnes biroja
vadītāju Kristīni Andrejevu, viņa solījās sagatavot
informāciju. Saņēmām tikai infografiku ar piebildi, ka,
viņasprāt, neko vairāk nevajagot. Nelikāmies mierā un zvanījām
vēlreiz: šoreiz cītīgi tika pierakstīti mūsu jautājumi, arī
neērtie, un atkal solījās sniegt atbildes. Finālā pēc divām
dienām e-pastā saņēmām šādu vēsti – citēju: “Uz doto
mirkli citu informāciju par atkritumu laukumu nesniegsim! Sadarbībā
ar pašvaldību gatavojam publikāciju pašvaldības izdotajā
laikrakstā!”.
Jāatzīst, līdz šim šāda veida atteikumu sniegt informāciju
sabiedrībai, priekšroku dodot Alūksnes novada pašvaldības
izdevumam, no kāda uzņēmuma, lai arī privāta, nebijām
saņēmuši…
Šī nav žēlošanās par to, ka kāds “Alūksnes Ziņām”
nesniedz informāciju. Šī ir sabiedrības uzmanības vēršana uz
to, kas notiek. Maijā Alūksnē notika vides konference, kur arī
iedzīvotāji norādīja, ka vajag vairāk informācijas par
atkritumu šķirošanu un to, kā pareizi to darīt. Acīmredzot šim
uzņēmumam vieglāk to ir izdarīt caur pašvaldības laikrakstu, jo
tad var pastāstīt tikai to, ko paši vēlas, un par labo, nevis
atbildēt arī uz žurnālistu jautājumiem, kur prasa arī
atbildēt, kas un kāpēc nav izdarīts, piemēram, kad novadā
uzņēmums izvietos papildus konteinerus šķirotajiem atkritumiem,
jo daudzi iedzīvotāji ne tikai pilsētā, bet arī pagastos norāda,
ka to trūkst. Pašvaldību laikraksti ir ērti, jo neuzdod neērtus
jautājumus, tur var ievietot vēlama satura un formas informāciju,
pareizāk sakot, atskaites – bez kritikas, analīzes, atbildības
prasīšanas, problēmu skaidrošanas, nereti arī slēptās
reklāmas. Skumji. Tomēr atbildes uz saviem jautājumiem meklēsim –
informācijas kanāli ir dažādi.