Partijas reklāmas dala gan izlaidumā, gan festivālā
Priekšvēlēšanu laiks ir pārpilns ne tikai ar politiķu solījumiem. Partiju aģitācija ar domu – balsojiet par mums – notiek gan atklāti, gan arī slēpti. Tomēr acis, ausis un mute vēlētājiem nav aizbāzta, tāpēc tiek pārrunāts, cik godīgi vai negodīgi deputātu kandidāti izmanto iespējas.
Kaitina uzbāzīga reklāma
Portālā “aluksniesiem” aizsāktā diskusija liecina, ka vēlētāju attieksme ir dažāda, tomēr daudziem pasākumu izmantošana reklāmai liekas uzbāzīga. Ģimeņu sporta dienas dalībnieki saņēma dāvanas Tautas partijas maisiņos, turklāt katram tika arī oranžs vai zils (Jaunais laiks) balons ar partijas logo. Daži ir pat sašutuši, ka “Sabiedrība citai politikai” savus baltos balonus sējusi pie mašīnām, kas bija ieradušās uz izlaidumu bērnudārzā “Sprīdītis”. Lai gan dzirdēts, ka Amatnieku festivāls Māriņķalnā no jūlija uz maija beigām pārcelts, lai tajā būtu plašas iespējas reklamēt Tautas partiju, apliecinājumu tam gūt neizdevās.
Festivālā dominē Tautas partija
Tautas partijas Alūksnes nodaļas vadītāja Asja Zālīte informē, ka partija finansiāli neatbalsta šo pasākumu. Tiesa, sponsori ir atsevišķi partijas biedri un atbalstītāji. Turklāt šīs partijas pārstāvji bija ieradušies pat no Rīgas. Diemžēl iecerētā diskusija pulcēja vien dažus dalībniekus. Amatnieku festivālā tāpat kā Alūksnes tirgū tika dalīti oranžie baloni, bet jaunieši saņēma T-kreklus un maisiņus ar suvenīriem. Festivāla rīkotāja Skaidrīte Svara atzīst, ka partijas, kuras ir gudras, protams izmanto šo pasākumu reklāmai. “Mēs nevienai partijai to neliedzam. Ja man ir cerības kādreiz kaut kādus līdzekļus no kādas partijas dabūt saviem projektiem, lai atbalstītu novada amatniekus, tad varu priecāties. Turklāt nevaram aizmirst, ka mūsu pagasta padomes priekšsēdētāja ir Tautas partijas saraksta lokomotīve. Bez viņas atbalsta šādu pasākumu sarīkot, protams, nebūtu iespējams,” saka S.Svara. Aptaujātie citu partiju pārstāvji secina, ka Tautas partijas klātbūtne festivālā netika īpaši uzsvērta.
Jūtama steiga, neierodas projekta partneri
Kāpēc festivāls tika pārcelts? “Ir pamatotas bažas, ka pēc pašvaldību vēlēšanām viss var mainīties, tāpēc nevarēsim saņemt finansējumu pārrobežu sadarbības projekta īstenošanai. Kas var galvot, ka novadā varēs notikt šāds festivāls, ja tagad jau runā par talonu ieviešanu,” spriež festivāla rīkotāja. S.Svara norāda, ka finansiālu atbalstu sniegusi pašvaldība, kā arī Amatnieku kamera un sponsori. Nedaudz ir izmantoti projekta līdzekļi, jo šobrīd ir pārskaitīta tikai daļa no projekta finansējuma. Tiesa, sadarbības partneri no Igaunijas un Krievijas nevarēja ierasties. Ziemeļu kaimiņvalstī šajā laikā pašiem ir pasākums amatniekiem, savukārt Krievijas partneri nevarēja nokārtot vīzas. Maz bija arī vietējo amatnieku. “Krīzes apstākļos daudziem pietrūkst naudas. Ielūgumus izsūtījām gan Vidzemes, gan Latgales, gan Kurzemes reģiona amatniekiem. 6. un 7. jūnijā amatniekiem būs liels pasākums Brīvdabas muzejā, tāpēc saprotams, ka visur nevar izbraukāt,” secina S.Svara. Viņa atzīst, ka festivāls ir kā plaša izstāde, taču galvenais akcents ir likts uz svētkiem, kādu amatniekiem trūkst. Tomēr pasākuma apmeklētāji atzīst, ka bija jūtams – festivāls tapis steigā.
Reklāmu izplata kopā ar rēķiniem
Alūksniešus negaidīti pārsteidza “Tēvzemei un brīvībai/LNNK” saraksta deputātu kandidātu reklāma, kas nodrukāta SIA “Alūksnes nami” rēķinu otrā pusē. Tas nozīmē, ka tagad katram mājās ir iespēja ar tiem iepazīties. Lai gan otrdienas rītā radio “SWH” pans Kleksis par šo izdomu solīja informēt KNAB, ne partiju, ne tās deputātu kandidātus tas nesatrauc. Proti – par šo reklāmu ir samaksāts. SIA “Alūksnes nami” valdes loceklis Mihails Kosinovs informē, ka partijai maksa par reklāmu noteikta saskaņā ar līguma nosacījumiem, atkarībā no tās platības uz A4 veidlapas un iespiesto eksemplāru skaita. Viņš atzīst, ka summa nav liela, bet šos līdzekļus izmantos dzīvojamo māju uzturēšanai. Turklāt gan reklāma, gan rēķini iespiesti uz partijas sagādātā papīra.