Ņemot vērā to, ka Labklājības ministrija (LM) regulāri saņem iedzīvotāju sūdzības par pašvaldību sniegto sociālo pakalpojumu nepietiekamo kvalitāti, labklājības ministre Ramona Petraviča vērsusies pie Latvijas pašvaldību vadītājiem ar informācijas pieprasījumu par klātienē veiktajām pārbaudēm sociālo pakalpojumu sniedzēju institūcijās pagājušajā gadā. “Alūksniešiem.lv” informē Labklājības ministres padomniece komunikācijas jautājumos Liesma Kalve.
“Vēlos
noskaidrot, kā tikušas pildītas Sociālo pakalpojumu un sociālās
palīdzības likuma prasības. Uzskatu, ka tieši klātienē veiktas
pārbaudes sniedz reālo priekšstatu par iestādes darbu un
kvalitāti. Gribu atgādināt pašvaldību vadītājiem arī par
pakalpojuma sniedzēja pašnovērtējuma lielo nozīmi un vietējās
varas iesaistes nepieciešamību pakalpojuma uzraudzībā , īpaši
ilgstošas sociālās aprūpes un rehabilitācijas institūcijās,“
par savu nostāju stāsta labklājības ministre Ramona Petraviča.
Pēc
ministres domām, otra ļoti svarīgā tēma, kam pievēršama
pastiprināta uzmanība, ir esošo darbinieku izglītošana un jaunu
darbinieku profesionāla ievadīšana amata pienākumu izpratnē un
apguvē, piemērojot labās prakses piemērus. Sevišķi darbā ar
aprūpētājiem – cilvēkiem, kuri strādā tiešā kontaktā ar
klientiem.
Pārraudzīt
Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma īstenošanu,
kontrolēt sociālo pakalpojumu sniegšanas regulējošo normatīvo
aktu ievērošanu, sociālo pakalpojumu kvalitāti un pakalpojumu
sniedzēju atbilstību normatīvo aktu prasībām ir viens no
Labklājības ministrijas uzdevumiem.
Lai
gūtu pārskatu par to, kā Latvijas pašvaldībās tikušas pildītas
likuma un citu normatīvo aktu prasības, labklājības ministre
Ramona Petraviča vēstulē Latvijas pašvaldību domēm lūdz sniegt
detalizētu pārskatu par klātienē veiktajām sociālo pakalpojumu
sniedzēju veiktajām pārbaudēm 2019. gadā. Pārskatā norādāms
klātienē veikto pārbaužu skaits, laiks, saņemto rakstisko un
mutisko sūdzību skaits, jomas, kurās konstatētas neatbilstības
vai tās nav tikušas vērtētas.