Valsts akciju sabiedrības “Latvenergo” Ziemeļaustrumu elektrisko tīklu Alūksnes elektrisko tīklu iecirkņa 60 darbinieku kolektīvs 22.decembrī iedegs savu svētku egli.
Valsts akciju sabiedrības “Latvenergo” Ziemeļaustrumu elektrisko tīklu Alūksnes elektrisko tīklu iecirkņa 60 darbinieku kolektīvs 22.decembrī iedegs savu svētku egli. Šajā gadā par 3,8 procentiem ir palielinājies elektroenerģijas patēriņš, kas liecina par saimnieciskās dzīves aktivizēšanos Alūksnes rajonā.
“Lai gan kalendārā vairs nav enerģētiķu svētku dienas, tas tomēr ir zīmīgs datums Latvijas energosistēmai, jo akciju sabiedrību “Ķegums” veidoja šajā laikā. Turklāt tad varam vērtēt, kas gada laikā ir izdarīts. Ir sākts pilotprojekts, kas paredz kreditēt elektroenerģijas ietilpīgu aparatūru iegādi iedzīvotājiem,” uzsver Alūksnes elektrisko tīklu iecirkņa vadītājs Jānis Liepiņš.
Sadzīves jaunā tehnoloģija – elektriskie ūdenssildītāji un plītis – ir efektīgas un ekonomiskas. Tāpēc cilvēki labprāt izmanto iespēju lietot šīs ierīces uzreiz pēc līguma noslēgšanas. “Tas ir bezprocentu kredīts, ko šogad izmantojuši apmēram 30 cilvēku. Viņiem katru mēnesi ir jāmaksā ne tikai par patērēto elektroenerģiju, bet arī daļa no kredīta summas, kas ir jāatdod gada vai ilgākā laikā. Uzņēmums investējis vairāk par 24 000 latiem, ko saņems atpakaļ,” skaidro J.Liepiņš.
Alūksnes elektrisko tīklu iecirkņa strādnieki uzlabo sadales tīklu tehnisko stāvokli. Vētras pierādīja, ka tie ir droši. Bija pārtraukumi elektrības piegādē, bet lieli zaudējumi nav radīti. Varēja doties palīgā Aizkraukles rajona kolēģiem, kam vētras postījumu novēršanā bija vairāk darba. “Pakāpeniski pārejam uz drošākām elektroenerģijas pārvaldes līnijām. Kabeļlīnija ir jau 120 lietotājiem Alūksnē, Helēnas ielas rajonā. Sešu kilometru līniju ar izolēto vadu izbūvēja Zaicevas virziena patērētājiem. Būvējam kabeļus vispirms tur, kur ir lielāks elektrības patēriņš,” norāda J.Liepiņš. Ārpus pilsētas kabelis ir iebūvēts apmēram 20 kilometru garumā. 2002.gadā liels darba apjoms būs jāveic Alūksnes pilsētas centrālajā daļā, kur ir daudz patērētāju.
Elektrības piegādātājus sarūgtina, ka apmēram 15 procentu ir komerczudumi. Ir daudz “aizmāršīgu” klientu, kas nemaksā vai arī maksā tikai daļu. Tāpēc ir vajadzīga skaitītāju maiņa un kontrole. “Divas trešdaļas ir tehniskie zudumi, ko cenšamies samazināt ar transformatoru maiņu – vismaz 20 gadā, bet piecos gados ir atjaunota tikai sestā daļa transformatoru, jo tie ir dārgi,” akcentē uzņēmuma vadītājs.