Gulbenes – Alūksnes bānītis savieno divu novadu centrus – Alūksni un Gulbeni – un ir vienīgais vispārējās lietošanas šaursliežu dzelzceļš Baltijas valstīs, kurš veic regulārus pasažieru pārvadājumus.
Rīt, 7. septembrī, bānītis svinēs jau 116. savas pastāvēšanas gadadienu. Šis ir ļoti cienījams vecums, tādēļ jautājām satiksmes ministram Tālim Linkaitam par to, vai arī nākotnē plānota kāda valsts atbalsta forma šim šaursliežu dzelzceļam.
Ministrs apgalvoja, ka arī turpmāk, tāpat kā līdz šim, Gulbenes – Alūksnes bānīti valsts atbalstīs ar pārvadājumu dotāciju un vērtēs, kā infrastruktūras maksu varētu pazemināt, lai mazais vilcieniņš veiksmīgi darbotos.
“Protams, ātruma ziņā bānītis nevar konkurēt ar autobusu, bet īsos ceļa posmos tas var būt arī pasažieru pārvadātājs. Man pozitīvu iespaidu radīja tas, kādu infrastruktūru pašvaldības un uzņēmēji ir izveidojuši ap bānīti – Alūksnes Bānīša stacijas muzejs, viesnīca, kafejnīca, lai tūristi vai citi cilvēki, kas vilcienu izmanto, uzkavētos ilgāk, atstātu vairāk naudas un dotu ieguldījumu novada ekonomikai. Tas ir tas pozitīvais, ko bānītis sniedz ne tikai kā pasažieru pārvadātājs,” teica T. Linkaits.
Ministrs arī pauda viedokli, pašlaik jaunatnei vairāk interesē ar internetu saistītās lietas, bet ļoti trūkst jaunu cilvēku dzelzceļa, autopārvadāšanas un kravu transporta nozarēs. Tādēļ šādi muzeji ir svarīgi, lai virzītu bērnus pievērsties tehniskām lietām, un te ir iespēja bērniem izpētīt un saprast, kā darbojas vilciens, dzinējs, ir svarīgi jau no mazotnes ieinteresēt domāt par tehniskām lietām.