Pirmdiena, 22. decembris
Toms, Tomass, Saulcerīte
weather-icon
+3° C, vējš 1.34 m/s, Z vēja virziens
Aluksniesiem.lv bloku ikona

Atklās valsts un pašvaldības klientu apkalpošanas centru

Ikviens iedzīvotājs aicināts piedalīties Alūksnes novada Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra atklāšanā. Tā notiks ceturtdien, 19. decembrī pulksten 14.00 pašvaldības administratīvās ēkas pirmajā stāvā (Dārza ielā 11).

Kases pakalpojumi
Šajā dienā būs iespēja iepazīt gan jaunizveidoto centru, gan citas atjaunotās telpas administratīvās ēkas pirmajā stāvā.
“No pašvaldības puses centrā strādās divi klientu apkalpošanas speciālisti, kuri apkalpos klientus jautājumos, kas saistīti ar pašvaldības kompetenci: pieņems iesniegumus, izsniegs atbildes, izziņas un citus dokumentus, sniegs konsultācijas un informāciju; pieņems klientus valsts iestāžu kompetencē esošajos jautājumos laikā, kad šīs iestādes apmeklētājus nepieņems,” stāsta Alūksnes novada pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Evita Aploka.
Centra telpās būs pieejami arī pašvaldības kases pakalpojumi, kur varēs norēķināties par pašvaldības sniegtajiem pakalpojumiem, samaksāt nodevas un nekustamā īpašuma nodokli. “Pagastu pārvaldēs, sākot ar 2020. gada 1. janvāri, nevarēs veikt rēķinu un nekustamā īpašuma nodokļa apmaksu skaidrā naudā. Centra telpās būs risināmi visi ar dzīvesvietas deklarēšanu un nekustamā īpašuma nodokli saistītie jautājumi,” saka E. Aploka.

Valsts iestāžu pakalpojumi
Klientu apkalpošanas centra ēkas esošajās telpās joprojām būs saņemamas Lauku atbalsta dienesta, Valsts zemes dienesta, Valsts ieņēmumu dienesta un Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes ekspertu konsultācijas un pakalpojumi to noteiktajā klientu pieņemšanas laikā un kārtībā. Savukārt Valsts darba inspekcija klientus pieņems vienu reizi mēnesī Klientu apkalpošanas centrā.
“Pašvaldības klientu apkalpošanas speciālisti nesniegs valsts iestāžu pakalpojumus pilnībā, bet tikai tajā apmērā, cik katra no iestādēm ir deleģējusi. Apmeklētājiem centrā sniegs konsultatīvu un praktisku atbalstu portāla “latvija.lv” e – pakalpojumu lietošanā, darbā ar datoru, e – parakstu, e – adresi,” saka E. Aploka. Viņa uzsver – centra mērķis ir vienuviet nodrošināt ērti pieejamus valsts iestāžu un pašvaldības sniegtos pakalpojumus visiem interesentiem.
“Taupīt laiku un naudu, apmeklējot vienu klientu apkalpošanas centru tā vietā, lai saņemtu pakalpojumus atsevišķi katru savā valsts vai pašvaldības iestādē – tā ir priekšrocība, ko piedāvā Valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas centri,” piebilst E. Aploka.
Līga Vīksna

Izmaiņas
• Alūksnes novada pašvaldības administrācija un iestādes pašlaik pārceļas atpakaļ uz darba telpām administratīvajā ēkā. Bāriņtiesa, Būvvalde tur ir jau no decembra sākuma, Pašvaldības policija no šīs nedēļas. Pārcēlusies arī Plānošanas un attīstības nodaļa, Īpašumu nodaļa, Kultūras un sporta nodaļa, Informācijas tehnoloģiju nodaļa, daļēji Kanceleja un domes vadība.
• No 20. decembra iedzīvotājus ar jautājumiem, kas saistīti ar pašvaldības kompetencē esošām lietām, apkalpos Alūksnes novada Valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā administratīvās ēkas foajē.
• 17., 18. un 19. decembrī no Alūksnes Kultūras centra Koru zāles uz administratīvo ēku pārcelsies Kancelejas klientu apkalpošanas speciālisti, tādēļ šajos datumos apmeklētāju apkalpošana var būt apgrūtināta. Lūgums šajās dienās zvanīt pa tālruņiem 29453047, 26670189.
Uzziņai
• Ērtākai pakalpojumu saņemšanai ierīkos klientu plūsmas regulēšanas sistēmu ar rindu mašīnu.
• Centrā būs atsevišķa telpa, kurā apmeklētāji varēs tikties ar pašvaldības speciālistiem, lai risinātu interesējošos jautājumus un vajadzīgais speciālists nebūtu jāmeklē pa visu ēku.
• Centra telpās iedzīvotāju pieņemšanas varēs organizēt Alūksnes novada domes deputāti.
• Centra izveidei izlietots Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas piešķirtais finansējums 46 377,92 eiro un Alūksnes novada pašvaldības finansējums 65 579,40 eiro apmērā.

Aluksniesiem.lv bloku ikona Komentāri