Asfalta betona segumu ceturtdien uzklāja ceļa posmā Alūksne – Silakrogs 450 metru garumā. Darbu veica akciju sabiedrības “Smiltenes 8.CBR” strādnieki.
Asfalta betona segumu ceturtdien uzklāja ceļa posmā Alūksne – Silakrogs 450 metru garumā. Darbu veica akciju sabiedrības “Smiltenes 8.CBR” strādnieki. Šajās dienās Alūksnes 15.ceļu pārvaldes strādnieki asfaltē vēl apmēram 300 metrus ceļa pilsētas virzienā.
Lai gan paliks neatjaunots apmēram 200 metru ceļa posms gar degvielas uzpildes stacijām, pilsētas vizītkarte atstās labāku iespaidu uz tiem, kas Alūksnē iebrauks no Rīgas puses. Valsts akciju sabiedrības “Latvijas valsts ceļi” Vidzemes reģiona Alūksnes nodaļas vadītājs Māris Salmiņš atzīst, ka tie ir šās vasaras lielākie asfaltēšanas darbi. Vēl paredzēts rekonstruēt tiltu pār Palsu uz Zvārtavas – Virešu ceļa. Rekonstrukcijas projekts jau ir, drīzumā gaidāma izsole par darbu izpildi.
“Ziemas darbiem pārtērēja 110 000 latus, tāpēc vasaras sezonai līdz oktobrim paliek 219 000 lati. Uz pirmās šķiras asfaltētajiem ceļiem ir novilktas baltās līnijas, kas atdala divvirzienu brauktuves joslas. Tās iezīmēs arī uz otrās šķiras asfaltēto ceļu posmiem. Līdzekļi nepieciešami grants seguma ceļu greiderēšanai, ceļmalu appļaušanai, krūmu griešanai un remonta darbiem,” stāsta M.Salmiņš. Viņš cer, ka laika apstākļi nebūs tādi, lai vajadzētu papildu finansējumu ceļu remontam.
Asfalta bedrīšu remontu beigs līdz 1.jūlijam. Lielākā daļa asfaltētā seguma autoceļos kalpo otro mūžu un ilgāk, bet aprēķinātais kalpošanas laiks ir 14 – 16 gadi. Asfalta segumi projektēti, paredzot, ka pa tiem brauks 30 tonnu smagi transporta līdzekļi, taču satiksmes noteikumi atļauj pārvietoties arī 40 līdz 44 tonnu smagām automašīnām, kokvedējiem pieļaujamais svars ir pat 52 tonnas. Daudzi pārvadātāji neievēro satiksmes noteikumus, tāpēc ceļu segumu sabojā ātrāk nekā to spēj labot.