Pandēmija iedzīvotājus Latvijā ir pamudinājusi pievērsties aktīvākam dzīvesveidam, īstenojot vairāk āra aktivitātes nekā iepriekš vai pat izmēģinot jaunas. Tā secināts tirdzniecības centra internetā 220.lv un pētījumu aģentūras “Norstat Latvija”* veiktajā aptaujā, kur atklāts, ka TOP3 aktivitātes, kuras Latvijas iedzīvotāji pēdējā gada laikā uzsākuši no jauna vai sākuši praktizēt biežāk, ir došanās garākos pārgājienos pa Latviju, sportošana ārpus telpām, kā arī pārvietošanās, izmantojot alternatīvos transportlīdzekļus.
Pozitīvi, ka aktīvāki nekā citkārt ir kļuvuši tieši seniori vecumā no 60-74 gadiem.
Balstoties uz aptaujas rezultātiem, viena no aktīvākajām iedzīvotāju grupām ir gados jaunākā paaudze vecumā no 18 līdz 29 gadiem, kas fiziskās aktivitātes savā ikdienā iekļauj sava dzīvesstila dēļ. Savukārt otra aktīvākā iedzīvotāju grupa ir vecumā no 30 līdz 39 gadiem, kas pastiprināti pievēršas dažādiem aktīva dzīvesveida hobijiem. Vienlaikus ļoti pozitīvu tendenci uzrāda seniori vecumā no 60 līdz 74 gadiem, kuri kļuvuši aktīvāki nekā citkārt jeb pirms pandēmijas apstākļos. Reģionu griezumā visaktīvākie cilvēki dzīvo Vidzemes reģionā, kur kā populārākā aktivitāte tika norādīta garāki pārgājieni pa Latviju, kam seko iedzīvotāji Latgalē, kur primāri priekšroka tiek dota sporta nodarbībām ārpus telpām.
Tirdzniecības centra internetā 220.lv mārketinga un komunikācijas vadītāja Līga Bubko norāda, ka tradicionāli pavasaris ir periods, kad āra aktivitātēm raksturīgās preces ir ļoti pieprasītas, tomēr šogad pārdošanas apjomi ir sasnieguši rekordus. Kā liecina 220.lv dati, sporta, tūrisma un atpūtas preču pārdošanas apjomi šogad no janvāra līdz martam, ir auguši par vairāk nekā divām reizēm, salīdzinot ar šo pašu laiku periodu pērn.
“Nenoliedzami pandēmijas laiks mūs visus ir izaicinājis, pārbaudot mūsu robežas dažādos griezumos. Laikā, kad līdz minimumam samazinājās iespējas, ko darīt, acīmredzot iedzīvotāji ir pārskatījuši savus paradumus, un ir pozitīvi secināt, ka liela daļa ir pievērsusies aktīvākam dzīvesveidam pastaigājoties, sportojot vai arī pārejot uz mobiliem pārvietošanās veidiem. Piemēram, tajos ietilpst braukšana gan ar elektriskajiem skrejriteņiem, gan arī velosipēdu vai skrituļslidām. Jāuzsver, ka tieši kustības ekspertu vērtējumā tas palīdz saglabāt labbūtību, kas šajos apstākļos ir svarīgs priekšnoteikums sabiedrības kopējam noskaņojumam. Tikmēr mēs novērojam, ka cilvēku paradumi atklājas arī viņu digitālā iepirkumu groza saturā, kas, kā liecina mūsu pārdošanas apjomi, biežāk nekā iepriekš tiek papildināts ar sporta, tūrisma un atpūtas precēm,” informē Līga Bubko.
Vispopulārākās preces, kas iegādātās pēdējā gada laikā, lai nodotos fiziskajām aktivitātēm ir nūjošanas nūjas un vingrošanas riņķi, kā arī pretestības gumijas. Vienlaikus ievērojami ir pieauguši pārdošanas apjomi tādām preču grupām kā velosipēdi, skrejriteņi, skrituļslidas, skrituļdēļi, kuru apjomi, salīdzinot ar šo pašu laika periodu pērn, gandrīz dubultojušies, savukārt brīvā laika un atpūtas preču pārdošanas apjomi auguši gandrīz par pusotru reizi, bet sporta preču apjomi auguši par vairāk nekā 3 reizēm.
*Aptauju īstenoja tirdzniecības centrs internetā 220.lv sadarbībā ar pētījumu kompāniju “Norstat Latvija” 2021. gada aprīlī. Aptaujā piedalījās vairāk nekā 1000 respondenti visā Latvijā vecumā no 18 līdz 74 gadiem.
Reklāma