“Man nepatīk vārdi “pozīcija” un “opozīcija”. Visiem 15 deputātiem jāstrādā kā vienai stiprai komandai. Nevis jāizceļ tikai sevi un jādomā par savām personīgajām interesēm,” saka Alūksnes novada pašvaldības domes deputāts, priekšsēdētāja vietnieks Jānis Sadovņikovs (“Latvijas Attīstībai”). Viņa stilā nav pārdomāt vai “apmest kažoku”. Ja ir par ko pārliecināts, stingri pie tā turas. “Kāpēc domes sēdēs daudz nerunāju un nediskutēju? Viss ir izrunāts vēl tad, kad darbinieki lēmumprojektus gatavoja. Publiski ķidāt un noniecināt otra darbu nemēdzu. Aizrādīt par neieliktu komatu... Ir deputāti, kuri jau šobrīd domā par nākamajām vēlēšanām un spodrina savu tēlu. Diemžēl dara to, noniecinot citus, un, manā skatījumā, tas nav pareizi,” teic J. Sadovņikovs.
- Kā vērtētu sasaukuma nu jau pusi nostrādātā laika?
- Pozitīvi. Laiks paskrējis ļoti ātri, un padarīto darbu ir daudz. Nenoliegšu, varbūt brīžiem pat pietrūkst visam laika, jo strādāju pamatdarbā “Rūpe” – esmu dzeramā ūdens sagatavošanas iekārtu operators. Vēl manā pārziņā ir 18 pārsūknēšanas stacijas un četri artēziskie urbumi. Tas nozīmē, ka darbam domē ir mazāk laika, kā gribētos. Tomēr viss jāpaspēj, jo pats vien esmu to izvēlējies. Protams, darbošanās politikā prasa ne vien daudz laika, bet arī enerģijas. Izdarīt var daudz, ja valdībā un arī partijā tevi zina, rēķinās ar tevi. Ja tā nav, atbalsts var arī izpalikt. Iedzīvotāji var ievēlēt deputātus, bet vieni paši bez jebkāda atbalsta augstākā līmenī panākt savam novadam labvēlīgas lietas nevar. Manuprāt, ir maza jēga būt deputātam domē, ja valdības līmenī tev nav sakaru. Vienkāršāk sakot – ja Rīgā tevi nepazīst, nekā nebūs. Vari četrus gadus sēdēt savā deputāta krēslā un tikai balsot. Protams, lai iegūtu šo atpazīstamību, ir daudz jāieguldās, jāveido attiecības, ko esmu arī darījis. Rezultāts nav izpalicis, un novadam ir izdevies piesaistīt finansējumu.
Abonē digitālo saturu pirmajām 4 nedēļām par 0.99€*
Digitālā satura abonementiem būs pieeja unikālam izdevniecības saturam, kur tiks atspoguļoti notikumi un procesi vietējos novados. Raksti, intervijas, bilžu galerijas, video saturs, kā arī par 90% mazāk reklāmas.