Alūksniešus satraukusi neoficiāla informācija, ka līdz ar Hipotēku bankas pārdošanu nākamgad pilsētā strādās tikai viena – “SEB banka”. Pagaidām nav zināms, vai klientu apkalpošanas centru veidos “Swedbank”, kas iegādājusies Hipotēku bankas komercdaļas paketes.
Risinās pieejamības problēmu
“Alūksnē nav “Swedbank” filiāles, tāpēc tiek meklēti risinājumi. Šobrīd nav zināms, ar kādiem apjomiem un mērķiem strādās Attīstības banka, kas tiek veidota uz Hipotēku bankas bāzes, lai sniegtu valsts atbalstu uzņēmumiem. Šis jautājums vēl ir lemšanas stadijā, tāpēc nav zināms, vai tās struktūrvienība būs Alūksnē. Pēc komercdaļas pārņemšanas “Swedbank” apkalpošanā mēs, protams, turpinām visas valsts atbalsta programmas tāpat kā līdz šim. Taču Alūksnē ir bankas norēķinu grupa, bet kreditēšanu veic bankas filiāle Gulbenē,” skaidro Hipotēku un zemes bankas sabiedrisko attiecību speciāliste Sandra Eglīte.
Viņa pieļauj, ka līdz novembrim, kad būs notikusi bankas pārņemšana, “Swedbank” atradīs iespēju apkalpot visus klientus tā, lai tiem būtu ērti. “Alūksne nav vienīgā vieta Latvijā, kur veidojas šāda situācija. Bankas apzinās, ka finanšu pieejamība reģionos ir ļoti aktuāla, tāpēc šis jautājums nepaliks neatrisināts,” uzskata S.Eglīte.
Pāreja notiks pakāpeniski
Līdz gada beigām Hipotēku banka turpina strādāt stabili, nodrošinot klientiem pakalpojumus gan komercsegmentā, gan valsts attīstības programmās. Pagaidām bankas klientiem nekas nemainās, jo to pāreja uz “Swedbank” notiks pakāpeniski. Paredzēts, ka tā beigsies 10.novembrī. “Visi tiks laikus informēti, kas jādara pārejas periodā. Detalizēta informācija tiks nosūtīta pa pastu personīgi adresētā vēstulē jūlija beigās,” skaidro S.Eglīte. “Swedbank” filiāļu tīkla vadītājs Andris Lasmanis informē, ka šonedēļ bankas klientu informācijas centrs ir pārcelts uz jaunām telpām Alūksnē, Pils ielā 29. Klientus apkalpo otrdienās un piektdienās no pulksten 10.00 līdz 17.00. Turpat darbojas arī naudas iemaksu bankomāts un internetbankas kiosks, bet veikalā “Maxima” Latgales ielā 3b joprojām ir “Swedbank” bankomāts. “Ja būs iedzīvotāju atsaucība, klientu informācijas centra darba laiku pārskatīsim atbilstoši klientu pieprasījumam,” uzsver A.Lasmanis. Viņš aicina alūksniešus izmantot telefonbankas iespējas 67444444.
Vajag vismaz divas bankas
Alūksnes novada domes priekšsēdētāja vietnieks Dzintars Adlers norāda, ka pašvaldības rīcībā nav oficiālas informācijas, ka Hipotēku bankas vietā nebūs citas bankas norēķinu grupas vai filiāles. “Ja tiešām būs tāda situācija, ka paliks tikai viena banka, kas cilvēkus apkalpo klātienē, tad man ne tikai kā amatpersonai, bet arī kā iedzīvotājam šķiet, ka mums tomēr ir vajadzīga vēl vismaz viena banka. Pašvaldība noteikti runās ar bankām, lai šādas iespējas nodrošinātu. Uzskatu, ka bankā tomēr ir jāapkalpo cilvēkam, nevis robotam, jo ne vienmēr tie var sniegt pakalpojumus, kādi ir nepieciešami iedzīvotājiem,” atzīst Dz.Adlers. Jau tagad bankās vērojamas rindas, kas liecina par pakalpojumu nepieciešamību. Dz.Adlers uzsver, ka ir daudz sevišķi vecākās paaudzes cilvēku, kuri neprot vai izvairās izmantot internetbanku, arī bankomātus. “Tāpēc ir nepieciešams cilvēciskais kontakts, atbalsts un labvēlīga attieksme, kādu var nodrošināt bankas darbinieki,” saka pašvaldības amatpersona.