Labo darbu nedēļa, kas Latvijā jau vairākus gadus norisinās oktobra sākumā, ir kā atgādinājums – mēs katrs varam dot un darīt labu, ja vien to paši vēlamies. Jā, lai darītu labus darbus un palīdzētu līdzcilvēkiem, nav vajadzīga īpaši organizēta labdarības akcija – ja cilvēkam ir nepieciešama palīdzība, tā jāsniedz neatkarīgi no mēneša, nedēļas dienas vai jāgaida īpaša akcija. Tomēr akcija var būt kā pamudinājums atrast palīdzības saņēmēju.
Šogad Labo darbu nedēļas organizatori aicināja Latvijas iedzīvotājus pievērst īpašu uzmanību saviem līdzcilvēkiem, nebūt vienaldzīgiem un aicināt uz pastaigu, sarunu vai kopīgi paveikt kādu labo darbu. Tobrīd pat neiedomājoties par akcijas nedēļu, arī “Alūksnes un Malienas Ziņas” kolektīvs kopīgi paveica labu darbu – kopā strādājot plecu pie pleca, liela malkas krava pa pagalei vien tika sakrāmēta šķūnī. Darbs pavisam vienkāršs, taču cilvēkam tā bija nozīmīga palīdzība. Prieks bija abām pusēm – gan mums, kuri varēja darīt labu, gan arī malkas kravas saimniecei, kura bija pārsteigta par padarītā apjomu. Darbs, kas prasītu vairākas dienas, tika paveikts vienā vakarā. Tā bija neaprakstāma kopības sajūta, ko piedzīvojām, kopā strādājot – malkas kaudze acīmredzami kritās, un pagales kārtojās krāvumā šķūnī. Tikai kopā strādājot, varējām izdarīt tik daudz. Atbalstījām cits citu, kad likās, ka spēka vairs nav.
Tiem, kuri saka, ka labiem darbiem vajag finanses, šis ir pierādījums, ka tā nebūt nav. Arī sirsnīga saruna var palīdzēt un pašu darbs var būt būtisks ieguldījums. Un ne vienmēr palīdzība jāsniedz tikai tad, kad krīze jau notikusi, un tikai tiem, kuri palikuši bez nekā. Labiem darbiem nav robežu, piemērota laika vai noteikta formāta. Katra palīdzība var būt noderīga un katram tā būs savādāka. Nav vienas formulas. Vai labus darbus var darīt katru dienu? Var, jo labā nekad nevar būt par daudz. Atšķirībā no citiem gadiem, šogad sociālajos tīklos parādījās daudz mazāk informācijas par nedēļas laikā paveiktajiem labiem darbiem. Nedomāju, ka labo darbu bija mazāk, bet labdarība kļūst par arvien pašsaprotamāku lietu, nevis mirkli, kad gūt slavu un popularitāti, kas noteikti ir jāredz visiem. Lai gan tieši tavs labais darbs var iedvesmot līdzīgi rīkoties arī kādu citu.
Reklāma