Kad gada sākumā Alūksnes novada pašvaldība likvidēja pagastu pārvaldes un tā vietā izveidoja vienu pagastu apvienību, iedzīvotājiem bija bažas, kam turpmāk uzticēt savu problēmu, no kā uzzināt aktuālo informāciju un kur iesniegt dokumentus. Martā 11 pagastu bibliotēkās atvēra Valsts un pašvaldības vienotos klientu apkalpošanas centrus. Pededzē un Alūksnes pilsētā tādi jau bija. Kā nu jau vairāk kā pusgadu pēc reformas rit dzīve pagastos, cik noslogoti ir klientu apkalpošanas centri un vai tiešām bibliotekāri kļuvuši par pagastu vadītājiem, kā tas izskanēja publiskajā telpā, noskaidrot devās “Alūksnes un Malienas Ziņas”.
Kopš marta bibliotēkā klientu apkalpošanas centrs ir Jaunannā. Bibliotekāre un centra vadītāja Velga Ločmele teic, ka risinājums vienā vietā izvietot gan bibliotēku, gan klientu apkalpošanas centru ir veiksmīgs. “Bibliotēka un klientu apkalpošanas centrs papildina viens otru. Cilvēks, nākot uz bibliotēku, vienlaikus var veikt nepieciešamos maksājumus vai iesniegt kādus dokumentus, un otrādi - apmeklējot klientu apkalpošanas centru, mājās var doties ar kādu grāmatu,” teic V. Ločmele. Ik trešdienu viņa mēro ceļu uz Kalncempjiem, lai arī tur dzīvojošie varētu saņemt bibliotēkas un klientu apkalpošanas centra pakalpojumus. “Protams, pagastā iedzīvotāju ir maz, taču arī viņiem vajag pakalpojumus. Atstāt bez nekā nevar. Reizi nedēļā ir iespēja saņemt nepieciešamo konsultāciju, iesniegt dokumentus, veikt maksājumus vai izdarīt citu darbiņu,” stāsta V. Ločmele. Viņa neslēpj - apmeklējums nav liels, un ir dienas, kad pēc palīdzības neiegriežas neviens cilvēks.
Abonē digitālo saturu pirmajām 4 nedēļām par 0.99€*
Digitālā satura abonementiem būs pieeja unikālam izdevniecības saturam, kur tiks atspoguļoti notikumi un procesi vietējos novados. Raksti, intervijas, bilžu galerijas, video saturs, kā arī par 90% mazāk reklāmas.