
Redakcijā vērsās alūksnietis Ilmārs (uzvārds redakcijas rīcībā), kurš regulāri mēro ceļu no Alūksnes līdz Malienas pagasta “Brenciem” (ceļš Alūksne – Liepna) un uzsver, ka šis ceļa posms ir katastrofālā stāvoklī. Viņš ar redakcijas starpniecību vēlas noskaidrot, kā tas var būt, ka salīdzinoši nesen klāts asfalta segums jau var būt tik sliktā stāvoklī, un pats galvenais – kurš atbildēs par to, ka tiek pieļauti tik nekvalitatīvi ceļu remonti.
Jau sadrupis
“Tas, kas uzreiz ir vizuāli konstatējams – jaunais ceļš viscaur ir ar bedrēm un plaisām. Pirms gada lietais asfalts faktiski ir sadrupis. Cenšoties noskaidrot cēloni, es bedrē nomērīju melnā seguma biezumu. Fotogrāfijās ļoti labi var redzēt, kā atšķiras seguma krāsa –
tumšāk melna un gaišāka. Saprotu, ka tur, kur tumšāks, ir vairāk bituma, kur gaišāks – tur mazāk. Bitums šajā klājumā ir ļoti plāns. Tāpat šajā ceļa posmā uzlikta zīme ar ātruma ierobežojumu 70 kilometri stundā. Esmu skatījies skaidrojošos sižetus, kur paskaidro, ka šādu zīmi liek tāpēc, ka ceļam jānodilst līdz tādai pakāpei, kad tas vairs nav slidens, un tad šo ceļa zīmi var noņemt. Taču šī ceļa zīme stāv, kopš tur uzlikta, savukārt segums ir nodilis tik daudz, ka, šķiet, tas lietots desmit gadus, nevis tikai vienu. Akmentiņi spīd cauri! Pagājušajā gadā liets asfalts!” sašutis stāsta alūksnietis.
Viņš uzsver, ka nav vienīgais, kurš ir sašutis par šo nekvalitatīvo ceļa posmu. “Mēs ar domubiedriem gaidām skaidrojumu no atbildīgajām institūcijām, bet ne bērnudārza līmenī, līdzīgi, kā komentēja Kolberģa ielas remonta neizdarības, bet konkrēti – kurš atbildēs par šādu nekvalitatīvu ceļa klājumu? Uzskatām, ka jāatbild arī pašvaldībai. Par šādām neizdarībām domes priekšsēdētājam Dzintaram Adleram faktiski būtu jāatkāpjas. Jā, saprotu, ka ne jau viņš ceļu remontē, bet gan “Latvijas Valsts ceļi”, taču novada vadībai būtu jākontrolē, vai iedzīvotāji ir dabūjuši solīto ceļa uzlabojumu. Dz. Adleram kā pašvaldības vadītājam ir jāiestājas par saviem iedzīvotājiem, par viņu dzīves kvalitāti, infrastruktūru,” uzskata Ilmārs.
Nav vienīgais gadījums
Turklāt viņš uzsver – šis nav vienīgais gadījums. “Līdzīgas problēmas ir arī uz ceļa Alūksne – Jaunanna, kas arī pēc seguma atjaunošanas vairākreiz lāpīts. Problēmas bija arī ar ceļu Alūksne – Lucka, kur akmeņi lidoja pa gaisu. Tā arī neviens par to atbildību neuzņēmās. Tāpat par jau pieminētās Kolberģa ielas “tramplīniem”, kas nu jau mazliet nosēdušies, taču plaisas ir palikušas,” saka alūksnietis.
Viņš piebilst, ka amatpersonu atrunas var iztēloties. “Nav naudas, slikti meistari, bet kādam tomēr ir jāuzņemas atbildība. Saprotu, ka tikai vēlēšanas var ietekmēt novadā notiekošos procesus, un brīnos, ka joprojām ievēl cilvēkus, kuriem šīs problēmas nerūp. Skaidrs, ka arī laikraksts šīs problēmas nevar atrisināt, var tikai pievērst uzmanību, bet, – kur tad lai iedzīvotāji vēršas? Varbūt tomēr kādai tiesībsargājošai institūcijai būtu jāpainteresējas, kur paliek kvalitatīviem ceļiem domātā nauda un ko uz ceļa klāj asfalta vietā? Novadā citās jomās naudu pārtērē, uzņemas lielas kredītsaistības, bet ceļiem nepietiek… Parastas puķu dobes izmaksas vien ir ko vērtas! Vai visiem ir vienalga? Man nav, tā ir arī mana nodokļu maksātāju nauda. Vēlamies skaidrojumu,” tā iedzīvotājs.
LVC defektus fiksējuši
VSIA “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) turpinājumā lasāmās atbildes sagatavošanai vajadzēja vairākas dienas. “2022. gada rudenī minētajā ceļa posmā veikta profila labošana ar asfaltbetonu un šogad tur būtu jāveic vienkārtas virsmas apstrāde un jāuzklāj horizontālais marķējums. Pašreiz objektā ir tehnoloģiskais pārtraukums,” vēsta LVC Komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova.
Līdztekus viņa norāda, ka reģionālās nodaļas speciālisti fiksējuši visus defektus, kuri radās pēc ziemas sezonas. “Šogad pirms darbu atsākšanas LVC inženieri un Ceļu laboratorijas speciālisti vērtēs defektu cēloņus un lems par to labošanas metodēm. Defekti būvniekam būs jālabo par saviem līdzekļiem, un tikai tad varēs turpināties nākamie darbi,” skaidro LVC pārstāve.
Pašvaldība vērsusi uzmanību
“Visi pašvaldības ceļi tiek uzturēti atbilstoši normatīvos aktos paredzētajam un pēc finansiālajām iespējām. Savukārt par valsts ceļu uzturēšanu kārtībā atbild “Latvijas Valsts ceļi” un “Autoceļu uzturētājs”, iedzīvotājam atbild Alūksnes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Dzintars Adlers.
Viņš skaidro, ka arī pieminētie ceļi Alūksne – Lucka, Alūksne – Litene un Alūksne – Liepna ir nevis pašvaldības, bet valsts pārziņā – tie ir valsts nozīmes autoceļi. Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Latvijas Valsts ceļi” pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē tam piešķirto finansējumu, plāno autoceļu attīstību, organizē iepirkumus valsts pasūtījumiem valsts autoceļu tīklā veicamajiem darbiem, administrē valsts autoceļu projektēšanas un būvdarbu procesu, veic valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas prasību izpildes pārbaudi un darbu uzraudzību.
“Pašvaldība nav tiesīga dot darba uzdevumus valsts kapitālsabiedrībai, taču vairākkārt vērsusi LVC atbildīgo personu uzmanību uz autoceļu Alūksne – Lucka, Alūksne
– Litene stāvokli. Vēl šī gada 7. februārī, kad notika pašvaldības vadības pārstāvju tikšanās ar VSIA “Latvijas Valsts ceļi” Vidzemes reģionālās nodaļas vadītāju Juri Priednieku un speciālistiem, pašvaldība lūdza informāciju par to, kā plānots risināt problēmas, kas saistītas ar valsts autoceļu Alūksne –
Lucka un Alūksne – Litene seguma nekvalitatīvo virsmas apstrādi, par ko pašvaldībā ar sūdzībām vērsušies iedzīvotāji. J. Priednieks tobrīd paskaidroja, ka LVC prasība bija šos objektus remontēt un defektus novērst. Šogad šiem posmiem beigsies garantijas laiks, un speciālisti izvērtēs turpmāk veicamo. Savukārt runājot par Liepnas ceļam veikto dubultās virsmas apstrādi, “LVC” pārstāvji 7. februāra sanāksmē pašvaldību informēja, ka ceļa stāvoklis tiek monitorēts. Ņemot vērā lielo intensitāti un slodzi, defekti segumā var parādīties, un, ja tādi būs – tiks novērsti,” situāciju skaidro Dz. Adlers.





