Ekonomiskā situācija spiež mainīt ziedu pirkšanas paradumus
12:2421.10.2022
Aivita Lizdika
1608
Dalies:
Strauji pieaugošā dzīves dārdzība ietekmējusi ne tikai pakalpojumu, pārtikas un citu ikdienā nepieciešamo preču pārdošanu un pirkšanu, bet arī ziedu tirdzniecības biznesu. Īpaši šīs nozares uzņēmēji to izjūt vasarā un rudens sākumā, kad daudziem alūksniešiem puķes zied pašu dārzos un nav vajadzības tās pirkt veikalā. Ziedu tirgotāji meklē risinājumus, lai savus pastāvīgos klientus ar pakalpojumu nodrošinātu un turpinātu uzņēmējdarbību.
Neskaitot lielveikalus, ziedus Alūksnē iespējams iegādāties trīs tirdzniecības vietās. Ilggadējākā, plašākā un līdz ar to arī alūksniešiem zināmākā ir SIA “Jaunrota” veikals “Rota”, kas strādā jau vairāk kā 25 gadus. Iegriežoties veikalā, ziedu piedāvājums šķiet plašs - dažāda garuma un krāsu rozes, rudenīgās mārtiņrozes, gerberas, neļķes, sarindotas arī puķes podos un jau sagatavoti puķu pušķi. Tomēr, izpētot vērīgāk, jāsecina, ka ziedu izvēle vairs nav tik vērienīga, kā, piemēram, pirms gadiem trim. Uzņēmuma pārstāvis Andris Siliņš atzīst, ka situācija ir mainījusies. “Lai gan šķita, ka esam paplašinājuši telpas, preču sortimentu un varēsim veiksmīgi strādāt, pēdējie kovida pandēmijas gadi un šis laiks, kad strauji pieaugusi dzīves dārdzība saistībā ar ārējiem ģeopolitiskajiem notikumiem, darījuši savu,” skaidro A. Siliņš. Visa iepriekš minētā iespaidā pārdevējiem strauji pieaugušas cenas, bet pircējiem krasi kritusies pirktspēja un veikals tam pielāgojas. “Ja kādreiz pircējs, iegriežoties mūsu veikalā, varēja uzreiz iegādāties kaut vai simts garās sarkanās rozes, tagad tik plašu piedāvājumu ziedu tirgotāji vairs nevar atļauties. Arī mūsu noliktavā tik liels apjoms ziedu vairs neglabājas. Uzreiz nevarēsim piedāvāt arī 30 vienādus ziedus,” stāsta veikala saimnieks.
Abonē digitālo saturu pirmajām 4 nedēļām par 0.99€*
Digitālā satura abonementiem būs pieeja unikālam izdevniecības saturam, kur tiks atspoguļoti notikumi un procesi vietējos novados. Raksti, intervijas, bilžu galerijas, video saturs, kā arī par 90% mazāk reklāmas.