Valsts akciju sabiedrības “Vidzemes ceļi” Alūksnes 15.ceļu pārvalde izbūvē četrus ceļus, kam pasūtītājs ir “Latvijas valsts meži”. Trīs ceļus rekonstruē Alūksnes, vienu – Apes iecirkņa strādnieki.
Valsts akciju sabiedrības “Vidzemes ceļi” Alūksnes 15.ceļu pārvalde izbūvē četrus ceļus, kam pasūtītājs ir “Latvijas valsts meži”. Trīs ceļus rekonstruē Alūksnes, vienu – Apes iecirkņa strādnieki.
“Mālupes meža iecirknī nesen uzsākām rekonstruēt Degumu ceļu, kura garums ir 8,77 kilometri. Tur izbūvē zemes klātni, uz tās klās smilts filtrējošo kārtu 30 centimetru biezumā un grants segumu 20 centimetru biezumā, izlauž celmus, raks grāvjus, veiks nogāžu planēšanu, iebūvēs caurtekas un izbūvēs nobrauktuves. Darbu apjoms ir ļoti liels,” informē ceļu pārvaldes Alūksnes iecirkņa darbu vadītājs Andris Kļaviņš.
Līdzīgi darbi jāveic Lācīšu ceļam, kas ir Ziemeļlatgales mežsaimniecības Žīguru iecirknī. Tā garums ir 2,4 kilometri, bet tajā vajag izbūvēt daudz caurteku. Netālu no tā ir rekonstruējams vēl viens ceļš – Dzepuka līnija. Tās garums ir 3,1 kilometrs. “Lietainā laika dēļ šajos nelielajos ceļos, sevišķi Lācīšu, kavējas darbi. Tur ir tāds staignājs, ka gandrīz neko nevar izdarīt. Ja tā turpināsies, darbus pabeigt nebūs iespējams, jo tehnika turnevar iebraukt,” secina A.Kļaviņš. Dzepuka līnijā vajadzēs klāt jaunu seguma materiālu – biotekstilu. To klāj uz grunts, pēc tam ber smilti, lai negrimtu. Vienkāršāk ir būvēt Deguma ceļu. Tā teritorijā ir dabas liegums, tāpēc darbu varēja sākt tikai septembrī.
Desmitiem tūkstošu kubikmetru grunts ir jāpārvieto, jāved 11 000 kubikmetru smilts un 14 000 kubikmetru grants Deguma ceļam. Tomēr tas ir paveicams divos mēnešos, kā paredzēts darbu grafikā.
Darbu apjoms ir tik liels, ka ar uzņēmuma tehniku nepietiek. Automašīnas, buldozerus un ekskavatorus īrē no citiem uzņēmumiem.