Decembrī Alūksnes novada pašvaldības administrācija atgriezīsies savās darba telpās ēkā Dārza ielā 11, un iedzīvotāji pakalpojumus atkal varēs saņemt tur. Jaunums būs tas, ka arī Alūksnes novada Dzimtsarakstu nodaļa turpmāk atradīsies pašvaldības administratīvajā ēkā.
Pašlaik Alūksnes novada Dzimtsarakstu nodaļas telpas ir Alūksnes pilsētas bibliotēkas ēkā Lielā Ezera ielā 24. Taču decembrī, kad pilnībā būs pabeigti administratīvās ēkas darbi, dzimtsarakstu nodaļas pakalpojumi tiks sniegti Dārza ielā 11.
Alūksnes novada domes priekšsēdētājs Arturs Dukulis skaidro, ka izmaiņas saistītas ar iedzīvotāju piekļuvi pakalpojumiem. “Šāds risinājums tika rasts tādēļ, ka visām pašvaldības iestādēm jākoncentrējas vienā ēkā. Arī apmeklētājiem ērtāk un vieglāk, ja visi nepieciešamie pakalpojumi ir vienuviet,” uzsver A. Dukulis.
Alūksnes novada Dzimtsarakstu nodaļas divas telpas atradīsies ēkas pirmajā stāvā, lai apmeklētājiem atvieglotu pieejamību pakalpojumiem un nebūtu jāpārvietojas pa citiem stāviem. A. Dukulis atgādina: “Jārēķinās, ka iekštelpās, kur darbinieki strādās, būtisku uzlabojumu nebūs.”
Arī laulību ceremonijas turpmāk tiks vadītas administratīvajā ēkā – Mazajā zālē, tomēr, tāpat kā līdz šim, jaunlaulātie ceremonijai varēs izvēlēties arī citas sev tīkamas vietas, piemēram, dabā vai telpās citviet.
Dzimtsarakstu nodaļas galvenie uzdevumi:
◆ veikt dzimšanas, miršanas un laulības aktu reģistrāciju, ierakstu atjaunošanu, papildināšanu, labošanu un anulēšanu, uzvārda, vārda
un tautības maiņas lietu kārtošanu;
◆ nodrošināt dzimtsarakstu arhīva materiālu apkopošanu un
glabāšanu;
◆ apkopot datus un sistemātiski iesniegt nepieciešamo informāciju Valsts statistikas pārvaldei, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei, Valsts dienesta pārvaldei, Valsts policijai, LR Tieslietu Ministrijas Dzimtsarakstu departamentam, LR Ārlietu ministrijas Konsulārajam departamentam, Alūksnes novada pašvaldībai un citām kompetentām valsts un pašvaldību institūcijām.