Digitālais mārketings pamatā asociējas ar izdevīgu, bieži
vien lētu iespēju tikt pie jauniem klientiem. Tomēr izdevīgums ir
individuāls katram gadījumam, mārketinga mērķim. Kas vienam būs
izdevīgi un lēti, otram tieši pretēji – neizdevīgi un dārgi.
Digitālo mārketingu var izmērīt, tas ir lielākais ieguvums, pēc
tā var novērtēt konkrētā kanāla veikumu.
Mēs pacentāmies
izvirzīt trīs rezultatīvākos digitālā
mārketinga kanālus Latvijā, pēc to kopējās
popularitātes, vidējas atdeves un cenas.
Google mārketings
Būtiski atzīmēt,
ka Google piedāvā divas iespējas iegūt jaunus klientus:
-
iegūt
apmeklētājus ar diviem galvenajiem Google bezmaksas kanāliem
(Google meklētāja bezmaksas rezultāti un YouTube video kanāls) -
Reklamēties
Google mekletājā, YouTube video portālā, mobilo aplikāciju un
mājaslapu tīklā (tajā ietilpst ļoti daudz mazu un vidēju
mājaslapu, arī vairāki lieli portāli), kā arī Gmail e-pasta
servisā
Vislabāk izmantot
šīs abas iespējas (maksas un bezmaksas) kopā, tādējādi gūstot
lielāko atdevi. Maksas rezultātiem izmaksas veidojas no klikšķiem
uz jūsu reklāmas – mazāk populārās biznesa nišās cena var būt
sākot no 0,10 EUR, populārākās kā finanses cena par vienu
klikšķi var būt arī 1-2 EUR.
Bezmaksas rezultātu
iegūšanai Google meklētājā vai YouTube video portālā galvenais
nosacījums ir kvalitatīvs saturs. Digitālā mārketinga aģentūras,
kas nodrošina SEO
pakalpojumus, palīdzēs jums nonākt Google meklētāja
pozīcijās pēc iespējas ātrāk un biežāk.
Pēdējā laikā
Google arvien lielāku uzmanīgu pievērš reklamēšanās blokam
(būtiski pieaug arī reklamēšanās izmaksas), samazinot dabisko
rezultātu iespējas meklētājā. Neskatoties uz to, Google joprojām
iespējams ļoti izdevīgi iegūt jaunus klientus, jo kanāla
specifika ir tāda, ka potenciālais klients bieži vien pats meklē
jūsu piedāvājumu. Atliek tikai nostāties viņa ceļā.
Sociālie tīkli
Līdzīgi kā
Google, arī visi sociālie tīkli pārsvarā piedāvā iegūt
apmeklētājus divos veidos – dabiski ar saturu un par maksu
reklamējoties.
Facebook sociālais
tīkls ir vislielākais ar biznesam vissimpātiskāko auditoriju.
Tajā var atrast jebkādu demogrāfisko rādītāju un interešu
cilvēkus, izņemot pavisam jaunus cilvēkus zem 18 gadiem (lieto
vairāk citus sociālos tīklus).
Facebook biznesa
profiliem pēdējā laikā klājas arvien smagāk un to ieraksti
retāk parādās cilvēku ziņu plūsmās. Līdz ar nostiprinās
uzskats, ka paralēli satura mārketingam uzņēmumiem obligāti arī
jāreklamējas. Tas palielina mārketinga izmaksas, tomēr joprojām
ar gudru pieeju no Facebook sociālā tīkla var iegūt lielisku
atdevi.
Instagram sociālais
tīkls ietilpst Facebook grupā, tāpēc reklamēšanos var veidot
abos sociālos tīklos vienlaicīgi (izmantojot to pašu platformu).
Instagram atšķiras ar satura formu un auditoriju (daudz jaunāka un
specifiskāka). Atšķirībā no Facebook, Instagram joprojām
svarīgālais ir dabiskais komunikācijas kanāls – lielāko atdevi
iegūsiet ar labu, kvalitatīvu foto/video saturu. Ar reklāmu
risinājumiem ir iespēja stiprināt dabisko saturu un iegūt
papildus atdevi.
Linkedin ir populārs
sociālais tīkls uzņēmējiem, sabiedriski aktīviem cilvēkiem,
tieši tāpēc no B2B biznesa sektora viedokļa viens no
populārākajiem. Reklamēšanās Linkedin ir dārga, toties ir
iespēja reklāmu precīzi mērķēt, pat uz potenciālo klientu
amatu nosaukumiem. Gala rezultātā daudziem šis var izrādīties
pats rezultatīvākais mārketinga kanāls.
E-pasta mārketings
E-pasta mārketings
joprojām daudziem ir pietiekami nenovērtēts mārketinga kanāls.
Tas nav pats labākais veids kā iegūt jaunus klientus (tikai
pastarpināti), toties esošo klientu lojalitātes stiprināšanai un
atkārtotai pārdošanai tas gan ir pārliecinoši pats labākais.
Daudz aprunātā
GDPR politika neko nav ietekmējusi negatīvi, tikai sakārtojusi
e-pasta mārketinga lauciņu. Cilvēki saņems arvien mazāk mēstuļu,
ko nav piekrituši saņemt, toties godīgiem uzņēmējiem iespējas
tikai uzlabosies.
Sevišķi svarīgs
e-pasta mārketinga kanāls ir uzņēmējiem, kam ir atkārtotas
pārdošanas, akcijas, izpārdošanas un tamlīdzīgas atkārtotas un
regulāras aktivitātes, kur ir iespēja pārdot jau esošiem
klientiem. Noteikti visiem e-komercijas sektora pārstāvjiem,
Jāsāk ar savu
klientu e-pastu datubāzes apkopošanu kādā no GDPR vadlīnijām
atbilstošiem e-pasta mārketinga servisiem, jāizveido e-pasta
mārketinga komunikācijas stratēģija.