Apkopojot datus, zināms, ka laika posmā no 2019. gada 21. oktobra līdz 2020. gada 31. augustam, teju 11 mēnešu laikā ar transportu pēc pieprasījuma Vidzemē pārvadāti 2680 pasažieri, veikti 1250 reisi un kopumā nobraukti 24 060 kilometri. Ņemot vērā, ka Eiropas Savienības līdzfinansētais projekts “MAMBA” noslēdzas, finiša taisnē ir arī pakalpojuma “transports pēc pieprasījuma” organizēšana divās Vidzemes pašvaldību teritorijās – Alūksnes novadā un Mazsalacas novadā.
17. septembrī Mazsalacas novadā un 18. septembrī Alūksnes novadā uz noslēguma pasākumiem aicināti vietējie iedzīvotāji, kuri gandrīz gadu izmantojuši Latvijā inovatīvu mobilitātes pakalpojumu “transports pēc pieprasījuma”.
Lai arī projektā tika noteikts, ka transporta pēc pieprasījuma pakalpojumu būs iespējams izmantot līdz 2020. gada 30. septembrim, tomēr tā organizēšana bijusi cieši saistīta ar pilotprojekta īstenošanai atvēlēto finansējumu. Mazsalacas novada teritorijā pieteikt transportu pēc pieprasījuma vairs nevar kopš augusta vidus, savukārt Alūksnes novada iedzīvotāji vēl turpina pakalpojumu izmantot. Iedzīvotāji jau sākotnēji tika informēti, ka šis pakalpojums uzskatāms par īslaicīgu eksperimentu, lai testētu alternatīvu pārvietošanās veidu dzīvotspēju Vidzemē vietās, kur nepietiekami tiek nodrošināts tradicionālā sabiedriskā transporta pakalpojums.
Marta Riekstiņa, Vidzemes plānošanas reģiona Mobilitātes centra koordinatore: “Lai arī iedzīvotāji zināja, ka šis ir izmēģinājums, sarunās jūtams rūgtums par to, ka atkal ikdienā būs pašu spēkiem jārisina jautājums, kā tikt pie ārsta, uz aptieku vai uz veikalu. Tā kā pakalpojums tika organizēts Eiropas Savienības projekta ietvaros, iedzīvotājiem par braucieniem nebija jāmaksā, tomēr šo aspektu iedzīvotāji ļoti bieži piemin, paužot gatavību maksāt par braucieniem, ja vien tiem tiks saglabāta iespēja brīvi izbraukt no savām sētām, izmantojot šo vai kādu citu alternatīvu mobilitātes risinājumu. Ir skaidrs, ka sabiedriskais transports nekursēs vietās, kur iedzīvotāju skaits ir nepietiekams, taču aktuāls paliek jautājums – vai mobilitātes jautājumi reģionos būtu jāatstāj pašu iedzīvotāju ziņā?”
Transports pēc pieprasījuma katrā no novadiem tika organizēts atšķirīgi – ja Mazsalacas novadā iedzīvotāji pakalpojumu varēja izmantot visā teritorijā un to pieteikt braucieniem darba dienās, tad Alūksnes novadā tika noteiktas konkrētas teritorijas, piesaistot braucienus konkrētām nedēļas dienām.
Reklāma