Redakcijā esam saņēmuši lasītāja Ojāra Bērziņa jautājumu par situāciju Alūksnes veikalā “Maxima”. Vīrietis stāsta par “Balticovo” olu iegādi un akcijas cenu izvietojumu. Skaidrojam, vai situācija bijusi pircēju maldinoša.
Neiet veikalā lasīt reklāmas
“Oktobra sākumā, “Maxima” veikalā Alūksnē, gribēju iegādāties “Balticovo” olas par 1,19 eiro, kā bija norādīts cenu zīmē pie plaukta, bet pie kases man prasīja par vienu eiro dārgāk. Tās pašas olas un tajā pašā veikalā gribēju iegādāties pagājušonedēļ, arī par 1,19 eiro, un atkal pie kases izrādījās, ka cena ir cita – par eiro dārgāk. Pārdevēja, kad jautāju, kāpēc tā, man skaidroja, ka par vienu eiro lētāk ir tikai tiem pircējiem, kuriem ir “Maxima” “Paldies” karte, un ieteica man rūpīgāk lasīt izvietoto informāciju.
Tik dārgas olas es nepērku un no preces pie kases atteicos. Uzskatu, ka tā ir pircēju maldināšana un krāpšana. Nav taisnīgi prasīt 2,19 eiro tiem, kuri nav īpašas kartes īpašnieki. Uzskatu, ka šāda reklāma ir maldinoša. Es eju uz veikalu iepirkties, nevis reklāmas lasīt,” saka alūksnietis.
Prioritāte – zemas cenas
“Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja Liene Dupate – Ugule skaidro – nodrošināt zemas cenas augstas kvalitātes produktiem ir viena no “Maxima” prioritātēm, jo īpaši “Covid-19” izraisītās krīzes laikā. “Šobrīd mūsu veikalos norit vairākas kampaņas, tajā skaitā ilgtermiņa cenu samazināšanas kampaņa ar atlaidēm līdz pat 55 % , arī “Balticovo” olām par pieminēto cenu 1,19 eiro. Šīs zemās cenas ir pieejamas klientiem ar lojalitātes karti “Paldies”, kas ir norādīts visos reklāmas materiālos. Karti bez maksas var lejupielādēt telefonā aplikācijas formātā un saņemt visus piedāvājumus vienuviet.“Paldies” karti var noformēt arī visos “Maxima” veikalos, aizpildot anketu.
Tāpat esam iestājušies par iniciatīvu PVN samazināšanai svaigai pārtikai, samazinot Latvijas ģimeņu izdevumus par pārtiku un stiprinot pašmāju ražotāju konkurētspēju. Latvijas iedzīvotāji par iniciatīvu var parakstīties elektroniski platformā www.manabalss.lv ,” stāsta L. Dupate – Ugule.
Godīga spēle
Biedrības “Latvijas Reklāmas asociācija” valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa atzīst – ja patērētājs jūtas aizskarts vai uzskata, ka netiek ievēroti normatīvie akti, viņš var vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā ar sūdzību.
“Tā ir godīga spēle – patērētājs sniedz veikalam datus par sevi un saviem pirkumiem, lietojot lojalitātes karti “Paldies”, un “Maxima” reģistrē visu, ko patērētājs iegādājas, un viņa ieradumus. Pretī par to patērētājs saņem izdevīgāku cenu piedāvājumus. Tā ir izvēle – piedalīties lojalitātes programmā vai nē, izvēle sniegt labumu un saņemt,” saka B. Liepiņa.
Reklāma