Piektdiena, 19. decembris
Lelde, Sarmis
weather-icon
+3° C, vējš 0.89 m/s, DR vēja virziens
Aluksniesiem.lv bloku ikona

Aizdomās par manipulācijām ar tahogrāfu būs jāveic papildus pārbaudes darbnīcā

Gadījumos, kad Valsts policijai, kontrolējot autopārvadātāju
tahogrāfu darbību uz ceļa, radīsies aizdomas par manipulācijām ar
ierīci, tiks pieņemts lēmums par tahogrāfa papildus pārbaudi darbnīcā,
otrdien lēma valdība. 

Šis Valsts policijas lēmums būs administratīvai akts, kurš būs apstrīdams un pārsūdzams. 

Ja transportlīdzekļa turētājs labprātīgi nepildīs šo administratīvo
aktu un neievēros aizliegumu līdz papildu pārbaudei izmantot
transportlīdzekli pārvadājumu veikšanā, policija varēs veikt
administratīvā akta piespiedu izpildi. 

Transportlīdzekļa turētājs varēs izvēlēties, kurā no akreditētajām
darbnīcām veikt tahogrāfa papildu pārbaudi. Ja tahogrāfa papildu
pārbaudē tiks konstatētas manipulācijas, Valsts policija sāks
administratīvā pārkāpuma lietu normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā.
Noņemtās manipulācijas ierīces darbnīcas glabās līdz nodošanai valsts
policijai, bet ne ilgāk kā desmit dienas. 

Sakarā ar to, ka transportlīdzekļa turētājs var izvēlēties jebkuru
akreditēto darbnīcu, izņemot darbnīcu, kura veikusi uz attiecīgā
transportlīdzekļa uzstādītā tahogrāfa iepriekšējo inspekciju, policijas
darbiniekiem ir nepieciešams laiks, lai noorganizētu nokļūšanu līdz
darbnīcai, vai lai norīkotu citus darbiniekus izņemt manipulācijas
ierīces.  

Jau ziņots, ka pērn jūnijā Autotransporta direkcija sākusi izsniegt
otrās paaudzes jeb viedo transportlīdzekļu tahogrāfu vadītāja kartes.

Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs, tostarp arī Latvijā ir ieviesti
otrās paaudzes jeb viedie tahogrāfi, tādējādi pirmo reizi reģistrējot
kravas transportlīdzekli ar pilno masu virs 3,5 tonnām vai pasažieru
transportlīdzekli ar vairāk nekā deviņām sēdvietām, ieskaitot vadītāja
sēdvietu, tam ir jābūt aprīkotam ar viedo tahogrāfu. Jaunā tipa kartes
var iegūt Autotransporta direkcijā.

Direkcijā skaidroja, ka viedā tahogrāfa funkcionalitāte, salīdzinot
ar pirmās paaudzes digitālo tahogrāfu, ir daudz plašāka – tas ne tikai
uzskaita autovadītāja braukšanas un atpūtas laiku, bet tam arī ir
pieslēgta globālās navigācijas satelītu sistēmas (GNSS) iekārta, kas
fiksē transportlīdzekļa atrašanās vietu. Papildu tam iekārta ir aprīkota
ar attālinātas saziņas funkciju, kas kontroles iestādēm, piemēram,
policijai, sniedz iespēju no garāmbraucoša transportlīdzekļa nolasīt
nepieciešamo informāciju un pārbaudīt datus. Tādējādi pārvadātāji ir
ieguvēji, jo brauciens netiks aizkavēts, lai veiktu fizisku tahogrāfa
datu pārbaudi.

Transportlīdzekļi, kas ir aprīkoti ar pirmās paaudzes digitāliem
tahogrāfiem, tuvākajā nākotnē ar viedo tahogrāfu jāaprīko nebūs. Pašreiz
spēkā esošais regulējums nosaka, ka starptautiskajā satiksmē tie būs
jāievieš no 2034.gada.

Autotransporta direkcija ir institūcija, kas Latvijā ir atbildīga par tahogrāfa sistēmu.

Aluksniesiem.lv bloku ikona Komentāri