Pirmdiena, 8. decembris
Antonija, Anta, Dzirkstīte
weather-icon
+0° C, vējš 2.94 m/s, D-DA vēja virziens
Aluksniesiem.lv bloku ikona

Uz Viļņas tirgu - ne ātrāk kā ar 100 km/h

Saskaņā ar Eiropas Savienības prasībām no nākamā gada 1.janvāra smagie auto un autobusi būs jāaprīko ar ātruma ierobežotājierīcēm. Tā 28.oktobrī nolēma Ministru kabinets.

Saskaņā ar Eiropas Savienības (ES) prasībām no nākamā gada 1.janvāra smagie auto un autobusi būs jāaprīko ar ātruma ierobežotājierīcēm.
Tā 28.oktobrī nolēma Ministru kabinets.
“Transporta līdzekļu aprīkošana ar šādām ierīcēm ir viens no ES satiksmes drošības un apkārtējās vides kvalitātes uzlabošanas pasākumiem,” Saeimas ES informācijas centru (ESIC) informēja Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretāra vietnieks Aleksandrs Konošēvičs.
SM Auto satiksmes departamenta direktora vietnieks Jūlijs Vaitužs informēja, ka satraukumam nav liela pamata, jo šī prasība neattieksies uz pilnīgi visiem transporta līdzekļiem. ES 1996.gada direktīva nosaka, ka ar ātruma ierobežotājiem jāaprīko autobusi, kuru pilna masa pārsniedz desmit tonnas, kā arī kravas auto, kura pilna masa ir lielāka par 12 tonnām. “Ir samērā bīstami, ja 40 tonnas smags auto brauc pa ceļu ar ātrumu, kas lielāks par 100 kilometriem stundā,” piebilda J.Vaitužs.
Autobusiem ātruma ierobežojums būs 100 kilometri stundā, turpretī smagie auto nevarēs pārsniegt 90 kilometrus stundā, bet ja tie vedīs bīstamu kravu, tad – 80 kilometrus stundā.
J.Vaitužs norādīja, ka autobusi, kas kursē pilsētās regulāros maršrutos, kā arī ārkārtas situāciju, medicīnas, bruņoto spēku un Iekšlietu ministrijas un cits specializētais transports netiks aprīkots ar šādām ierīcēm. Tāpat ar ierīci netiks aprīkoti transporta līdzekļi, kuriem konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums nepārsniedz 90 kilometri stundā, kā arī tie smagie auto, kas Latvijā pirmo reizi reģistrēti līdz 1988.gadam.
Apmēram 60 procenti starptautiskā satiksmē izmantoto Latvijā reģistrētu transporta līdzekļu jau ir aprīkoti ar minētajām ierīcēm, jo transporta līdzekļi, kas ražoti kādā no ES valstīm pēc 1995.gada, jau rūpnīcā ir aprīkoti ar ātruma ierobežotāju.
Prasību uzstādīt šīs ierīces nosaka arī nolīgums “Interbus”, kas ir ES projekts par neregulārajiem pasažieru pārvadājumiem. “Šādi pārvadājumi, piemēram, ir ekskursijas vai arī iepirkšanās braucieni uz Viļņas tirgu,” norādīja, J.Vaitužs.
Gaidāms, ka šo nolīgumu, ko Latvija jau parakstījusi, drīzumā ratificēs arī visā Eiropas Savienībā.
“Interbus” nosaka, kādi autobusi var tikt izmantoti un kādiem dokumentiem jābūt, veicot neregulāros pasažieru pārvadājumus. Turpmāk, veicot šādus pārvadājumus, jāizmanto pasažieru saraksts, kuram pēc vienota standarta jābūt zaļā krāsā, un autobusiem jāatbilst stingrākām vides aizsardzības prasībām.

Aluksniesiem.lv bloku ikona Komentāri