Vasaras laiks strauji jāizmanto, lai laicīgi sagatavotos nākamā
mācību gada attālinātajam mācību procesam, tādējādi neatkārtojot
situāciju, kāda bija Covid-19 krīzes sākumā, kad gatavošanās process
bija sasteigts, šorīt intervijā TV3 raidījumam “900 sekundes” sacīja
Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA)
priekšsēdētāja Inga Vanaga.
Vanaga nenoliedz, ka noslēgumā ar kopīgiem spēkiem attālinātais
mācību process tika aizvadīts labi, tomēr bija nianses, par kurām
vajadzētu domāt, gatavojoties nākamajam mācību gadam.
“Pirmās nedēļas bija īpaši spraigas, jo gribējās, lai Izglītības un
zinātnes ministrija būtu bijusi aktīvāka. Tomēr tagad ir pietiekami
daudz laika, lai nākamajam mācību gadam sagatavotos kārtīgi, proti, mums
ir jābūt gatavam plānam A un B, jānodrošina kvalitatīva informācijas
apmaiņa, ātrākas un precīzas vadlīnijas, tehnoloģiskais nodrošinājums,
kā arī jebkāda veida atbalsts visām iesaistītajām pusēm,” sacīja Vanaga.
Viņasprāt arī ir jāpārskata pedagogu slodzes, kā arī finansiāls
atbalsts, jo aptuveni 96% no aptaujātajiem skolotājiem norādījuši, ka
attālinātā mācību procesa nodrošināšanai viņi izmanto savus datorus un
tālruņus.
Jau ziņots, ka attālināto mācību laikā LIZDA veica pedagogu aptauju,
kuras laikā tika secināts, ka gadījumā ja tiks nolems turpināt
attālinātās mācības, pedagogiem vajadzētu piešķirt darba devēja
nodrošinātu portatīvo datoru un nepieciešamo programmatūru.
Tāpat darba devējiem jānodrošina izdevumu kompensācija vai atlaides
par attālinātā mācību procesa nodrošināšanai izmantoto interneta un
tālruņa pieslēgumu, kā arī elektrību. Pedagogi arī izteikuši vēlmi pēc
finansējuma licencēm, pieejas kodiem digitālajiem mācību materiāliem
pedagogiem un izglītojamajiem.
Pedagogu ieskatā nepieciešama vēl papildus digitālo prasmju
pilnveide, informācijas tehnoloģiju speciālista konsultācijas, atbalsts
digitālo rīku, platformu izvēlei un datortehnikas remontam.
Vienlaikus skolotāji uzsver, ka jānodrošina pedagogu darba laika
robežu noteikšana un to ievērošana no izglītojamo un vecāku puses. Tāpat
būtu vēlams vēl lielāks psiholoģiskais atbalsts pedagogiem no
administrācijas, kā arī psihologa konsultācijas pārslodzes gadījumā.