Alūksnes pilsētas sākumskolas pedagogi pirms pavasara brīvdienām rīkoja pasākumu “Ideju tirdziņš”, lai sekmētu netradicionālo mācību metožu ieviešanu skolā, palielinātu skolotāju profesionalitāti un apkopotu pieredzi.
Alūksnes pilsētas sākumskolas pedagogi pirms pavasara brīvdienām rīkoja pasākumu “Ideju tirdziņš”, lai sekmētu netradicionālo mācību metožu ieviešanu skolā, palielinātu skolotāju profesionalitāti un apkopotu pieredzi, kā arī nodrošinātu materiālu atbalstu radoši strādājošiem skolotājiem.
“Šādu pasākumu organizējam pirmo gadu, un tas ir veltīts skolas desmitgadei. 28 tirgotāji “pārdeva” idejas, pretī neko neprasot. Trim līdz pieciem pedagogiem, kuru idejas būs pirktas visvairāk, skolas vadība 2003./2004.mācību gadā sola piemaksu 10 latu apmērā katru mēnesi. Pārējiem “tirdziņa” dalībniekiem paredzēta piemaksa – pieci lati,” stāsta pasākuma organizatore Agita Bērzabinde.
Viņa atzīst, ka skolotāji atraktīvi iesaistījās “Ideju tirdziņā”. “Atsaucība bija necerēti liela, jo neviens nevēlējās palikt malā. Jau gatavošanās laikā pedagogi rīkoja pārrunas, bija jūtama kolēģu rosība. Katra dalībnieka uzstāšanos trīs punktu sistēmā vērtēja klausītāji. Trīs punktu vērtējums nozīmē, ka klausītājs ideju izmantos, divi punkti – ka viņš jau tā dara un viens punkts – ideja ir sarežģīta, neinteresanta, nesaprotama,” skaidro A. Bērzabinde.
“Tirdziņā” skolotājs piedalījās ar atklātu stundu vai radošu tās momentu, audzināšanas pasākumu vai ar pieredzes materiāliem – darba lapām un tamlīdzīgi.
“Pirms pasākuma pedagogus aptaujājām, cik ilgi un par kādu tēmu viņi vēlas ideju klāstīt. Uzstājas latviešu valodas, matemātikas, vides mācības un dabaszinību pedagogi, klašu audzinātāji un metodiķi,” saka A. Bērzabinde.
Viņa norāda, ka pieredzes materiālam bija jābūt noformētam rakstiski, jo izdos skolas grāmatU, kurā būs atrodamas “pārdotās” idejas un apkopota skolotāju mācību darba pieredze.
“Kad mūsu skolas pedagogiem radīsies nepieciešamība, jebkurā laikā varēs grāmatu izmantot mācību darbā. Grāmatu izdosim, lai varētu uzsākt skolas pieredzes bibliotēkas veidošanu.
Sagatavoto materiālu vēlamies iesniegt arī publicēšanai žurnālos “Skolotājs” un “Sākums”, kā to jau dara citu rajonu skolu pedagogi,” akcentē A. Bērzabinde.