Mūsu laikraksta lasītāja izteikusi neapmierinātību, ka ceļa Alūksne – Zaiceva caur Garjuriem rekonstrukcijas darbi, viņasprāt, ir ieilguši. “Pēc sasolītajiem projektiem ceļam bija jābūt ideālā stāvoklī, bet situācija ir diemžēl nepatīkama jau otro gadu,” viņa raksta.
“Šobrīd kavējas līguma slēgšana ar ceļa rekonstrukcijas otrā posma būvniekiem – SIA “Limbažu ceļi”, jo nav saņemta Satiksmes ministrijas atļauja. Pašlaik šis ceļa posms ir slēgts tranzīta transporta kustībai tieši tāpēc, ka tas ir sliktā stāvoklī. Nav vērts ieguldīt naudu ceļa remontā, kuru tūlīt sāks rekonstruēt. Ir apbraucamais ceļš uz Zaicevu caur Mārkalni,” informē AS “Latvijas valsts ceļi” Vidzemes reģiona Alūksnes nodaļas vadītājs Juris Priednieks.
Viņš skaidro, ka autoceļa Alūksne – Zaiceva rekonstrukcija ir sadalīta divos objektos – no 15. līdz 25.kilometram un no 4. līdz 15.kilometram. Viens projekts drīz būs pabeigts, tas nozīmē, ka no Plaskuma līdz Zaicevai tiks uzklāts asfalts. Vēl būs labiekārtošanas darbi, un septembrī šo ceļa posmu varēs nodot ekspluatācijā. Savukārt otra posma – no Kolberģa līdz Plaskumam – rekonstrukcija tikai sāksies. “Projekts šiem rekonstrukcijas darbiem tika izstrādāts jau līdz šā gada janvārim, bet dažādu birokrātisku procedūru dēļ kavējas līguma noslēgšana. Vispirms bija jāgaida atļauja veikt iepirkumu par 4,5 miljoniem latu, tagad vajadzīga atļauja slēgt līgumu,” atzīst J.Priednieks.
Tikmēr nākas rūpēties par apvedceļa uzturēšanu, ieguldot tā remontā līdzekļus, lai pa to varētu braukt. Savukārt grūti izbraucamo ceļa posmu transportam slēdza jau pērnajā rudenī, lai to pavisam nesagrautu. Pa to brauca arī ceļa būvnieki, bet tad darbi tika pārtraukti. Pavasarī rekonstrukcijas darbi tika turpināti, vasarā ceļa nestspēja uzlabojās un kravas pa to tiek transportētas. Tajā veidojas bedres un lietus laikā – peļķes.
“Alūksnes Ziņas” jau rakstīja, ka pirms diviem gadiem uz autoceļa P 40 Alūksne – Zaiceva tika sākti rekonstrukcijas darbi gandrīz 10 kilometru garumā. Tika sagatavota trase, veikta uzmērīšana, koku un krūmu izzāģēšana ceļmalās, kam sekoja zemes darbi, inžnierbūvju rekonstrukcija. Līdz pirmā gada beigām bija paredzēts ieklāt minerālmateriāla maisījuma apakšējo kārtu, lai šā gada pavasarī turpinātu klāt maisījuma virskārtu un asfaltbetona segumu. ◆
Sāksies otrā posma rekonstrukcija
00:00
16.08.2013
20