Alūksnē pagājušās nedēļas nogalē rajona uzņēmēji tikās ar žurnāla “Kapitāls” darbiniekiem, lai pārrunātu uzņēmējdarbības iespējas un draudus Alūksnes rajonā, uzņēmēju sadarbību ar nevalstiskajām organizācijām un iesaistīšanos labdarībā.
Alūksnē pagājušās nedēļas nogalē rajona uzņēmēji tikās ar žurnāla “Kapitāls” darbiniekiem, lai pārrunātu uzņēmējdarbības iespējas un draudus Alūksnes rajonā, uzņēmēju sadarbību ar nevalstiskajām organizācijām un iesaistīšanos labdarībā.
Vizītes laikā žurnāla darbinieki viesojās lielākajos rajona uzņēmumos: SIA “Apes koks”, akciju sabiedrībā “Almo Hardwood”, firmā “Gaujiena – Industrija”, kokogļu ražošanas kompānijā “Vidzeme” un SIA “Valdis”.
Alūksnes pilsētas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Grūbe domā, ka šādas tikšanās reizes ir nepieciešamas, jo tā ir iespēja uzņēmējiem apmainīties viedokļiem. “Pašlaik lielākais trūkums ir tas, ka nevar panākt, lai uzņēmēji būtu vienoti. Bet tikai kopīgi var kaut ko lielu izdarīt. Valdībai patīk mocīt mazos uzņēmējus tikai tādēļ, ka viņi nav vienoti. Arī cīnīties pret lielveikalu atvēršanu pilsētā varētu tikai visi uzņēmēji kopā,” norāda
A. Grūbe.
Akciju sabiedrības “Almo Hardwood” direktors Modris Lazdekalns atzīst, ka ideja par uzņēmēju apvienošanos pa nozarēm ir pretrunīga, jo visi nav gatavi saražoto produkciju eksportēt uz Eiropas valstīm. “Valsts uzņēmējam nepalīdzēs, bet likumi tāpat ir jāievēro. Vēl neesmu guvis atbildi, kādēļ Alūksnē vajadzētu ieguldīt līdzekļus un ko varētu piedāvāt šis reģions. Daudzi uzņēmēji sūrojas, ka ir grūta dzīve, bet, manuprāt, cilvēki ir kļuvuši kūtri, lai cīnītos. Deviņdesmito gadu sākumā visi darīja, lai arī kļūdījās, bet tagad uzņēmējiem trūkst gribasspēka saņemties,” uzskata M. Lazdekalns.
Viņš norāda, ka, iesaistoties labdarības pasākumos, liela nozīme ir personīgiem kontaktiem, jo “svešam cilvēkam līdzekļus dod retais”.
“Labs piemērs ir labdarības akcija Alūksnes Jaunās pils parka strūklakām un Bībeles muzejam.
Negatīva iezīme ir tā, ka uzņēmēji neizmanto iespēju saņemt nodokļu atlaides, ko var iegūt ziedojot. Iesaistoties labdarībā, vietējam uzņēmējam ir svarīgi, lai ziedotā nauda tiek ieguldīta sava rajona attīstībai, labiekārtošanai vai tā cilvēkiem.
Visiem palīdzēt nevar, tādēļ uzņēmumi meklē savu jomu, kurai ziedot. Bet uzņēmējs ir ieinteresēts ziedot, piemēram, pasākumam, kur tiek popularizēts rajon,s nevis kādai maznozīmīgai sanākšanai,” akcentē M. Lazdekalns.