Alūksnietis Kazimirs
Baranovskis, izlasījis
25. janvāra laikrakstā publikāciju “Braukšanas ātrums jāsalāgo ar laika apstākļiem”, zvanot uz redakciju, vēlējās izteikt par to savu viedokli.
Kungs mērojot ceļu Alūksne – Liepna, kur notikušas jau vairākas avārijas, un ne tikai pagājušajā nedēļā. “Protams, katrs ceļu satiksmes negadījums vērtējams atšķirīgi, tomēr vienmēr paliek vainīgs transportlīdzekļa vadītājs,” novērojis K. Baranovskis. Viņš uzskata, ka visos gadījumos tā tomēr nevarētu būt. Piemēram, vasarā patiesi jāizvēlas atbilstošākais braukšanas ātrums, jo ceļš ir līkumots un nepārredzams, tad nevajadzētu pārsniegt satiksmes noteikumos paredzēto ātrumu, lai gan arī asfalts tur ir nekvalitatīvs, domā autovadītājs.
“Ziemā ir savādāk. Pievērsiet uzmanību tam, ka ceļam minētajā posmā ceļa klātne ir uzlieta līdz pat grāvim, neatstājot brīvas malas gar brauktuvi! Tad, kad tas tiek attīrīts no sniega, grāvis ar plato ceļu tīrīšanas tehnikas lāpstu tiek piedzīts pilns ar sniegu vienādā līmenī ar brauktuvi. Tā kā šajā posmā nav arī atstarojošo ceļa stabiņu, autovadītājam ir grūti prognozēt, kur tieši beidzas brauktuve un sākas grāvis, jo viss ir vienādi balts. Tātad – loģiski, mēģinot izvairīties no pretimbraucošās automašīnas, vadītājs savu spēkratu griež tuvāk labajai brauktuves malai, un nereti tā arī iebrauc grāvī, jo ceļa malas nav saskatāmas,” savus novērojumus laikrakstam stāsta K. Baranovskis.
Lai izvairītos no ceļu satiksmes negadījumiem, viņš iesaka ceļa malas aprīkot ar atstarojošiem ceļa stabiņiem, kas ļautu ievērot brauktuves malas, tā, kā tas ir, piemēram, uz autoceļa Alūksne – Jaunlaicene. “Ja man jāizvēlas ceļš nokļūšanai no Liepnas līdz Alūksnei, labāk braucu 17 kilometrus garo ar vismaz 90 līkumiem bagāto ceļu uz Žīguriem Balvu novadā un tikai tad pagriežos Alūksnes virzienā,” saka K. Baranovskis.
Aivita Lizdika