Ceturtdiena, 11. decembris
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
weather-icon
+7° C, vējš 1.34 m/s, R vēja virziens
Aluksniesiem.lv bloku ikona

Kā pilsētā aģitē iedzīvotājus vēlēšanām?

Tuvojas vēlēšanas, tāpēc aktīvāka kļūst Alūksnes pilsētas sešu partiju deputātu kandidātu sarakstu aģitācija pilsētas domes vēlēšanām.

Tuvojas vēlēšanas, tāpēc aktīvāka kļūst Alūksnes pilsētas sešu partiju deputātu kandidātu sarakstu aģitācija pilsētas domes vēlēšanām. Populārākais aģitācijas veids ir avīzes izdošana, reklāma vietējos laikrakstos, informatīvo bukletu izplatīšana, plakātu izlikšana pilsētā un tikšanās ar vēlētājiem.
Februāra sākumā Alūksnes pilsētas iedzīvotāji pastkastītēs atrada Tautas partijas avīzi, kam drīz vien būs otrs izdevums. Partijas Alūksnes nodaļai ir informācijas birojs. Pilsētā ir izlikti partijas reklāmas plakāti.
“Domāju, ka aģitācija noteikti ir vajadzīga, jo tā pārliecina cilvēkus un iepazīstina ar partiju programmām,” uzskata Tautas partijas Alūksnes biroja vadītāja Asja Zālīte.
Savienība “Latvijas ceļš” atbalsta rajona kultūras un sporta pasākumus, izplata pastkastītēs informatīvos bukletus un 2001.gada kalendārus.
“Partijai ir spēcīga reklāma televīzijā un radio. Domāju, ka aģitācijas kampaņa nepalīdz cilvēkiem kļūt par “Latvijas ceļa” atbalstītājiem. Tā ir, lai pateiktu, ka mēs esam šajā sarakstā,” saka savienības “Latvijas ceļš” deputāta kandidāts Jānis Žīgurs.
Aģitācijas iespējas nosaka ne tikai vēlme reklamēties, bet arī partiju finanses. Politisko organizāciju apvienības “Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā” deputāta kandidāts Ainars Melders un Latvijas Zemnieku savienības deputātu kandidāts Guntārs Bērziņš atzīst, ka partijai nav naudas, lai organizētu aģitācijas kampaņu.
“Domāju, ka partijai ir skaidra un laba programma, tāpēc aģitācija nav vajadzīga. Ar cilvēkiem ir jārunā individuāli, to arī darām. Tāda reklāma kā Rīgā, pat absurda, nav vajadzīga. Mūsu partija neizdod bukletus ar portretiem un komentāriem, kur esam bijuši atpūsties, jo domājam, ka cilvēkiem tas nav patīkami. Uzskatu, ka aģitācija ir balsu lūgšana un pirkšana. Mūsu partijai tas nav vajadzīgs,” saka A. Melders.
G.Bērziņš uzskata, ka priekšvēlēšanu aģitācija pārliecina, bet tai nav jāpārliecina cilvēkus, par ko balsot. “Cilvēkiem jāredz konkrēti darbi, jo solījumi reti sakrīt ar realitāti,” atzīst G. Bērziņš.
Latvijas Demokrātiskās partijas (LDP) Alūksnes rajona nodaļas vadītāja Inta Baumane stāsta, ka Latvijas Sociāldemokrātiskajai strādnieku partijai un LDP ir izdota avīze Alūksnes vēlētājiem, bet marta pirmajās dienās partija izplatīs bukletus.
“Tiekamies ar vēlētājiem, bet pārliecināt negrasāmies. Cilvēki mums tāpat tic. Domāju, ka, izlasot partiju programmu, viss ir skaidrs. Strādājam, bet ar tukšiem solījumiem nemētājamies, lai pēc tam varētu skatīties vēlētājiem acīs. Ceru, Alūksnes vēlētāji būs redzīgi un balsos par tiem deputātu kandidātiem, kas paaugstinās viņu labklājību,” saka I. Baumane.
Latvijas Atdzimšanas partijas deputātu kandidāts Ingvars Šnikvalds uzskata, ka rajona presē ir maz informācijas par Alūksnes pilsētas domes darbu, tāpēc partijai nepieciešama priekšvēlēšanu aģitācija.
“Marta sākumā izdosim avīzi, kur būs paveiktais un plānotais. Avīzi izplatīsim iedzīvotājiem pastkastītēs,” stāsta I.Šnikvalds.

Aluksniesiem.lv bloku ikona Komentāri