Šajā
laikā
mājās
tiek pavadīts
ļoti daudz
laika, tāpēc
jautājums
par to, kā
jēgpilni
nodarbināt
bērnus,
kļuvis
aktuāls
katrai mammai. Pašmāju
vadošais
bērnu
bioloģiskās
pārtikas
ražotājs
“Rūdolfs”
kopā
ar ģimenes
projektu “Mazais
dara”
piedāvā
vienu radošu
aktivitāti
katrai nedēļas
dienai, kuru mamma, tētis
vai cits ģimenes
loceklis kopā
ar
mazo ķiparu
var veikt iekštelpās.
Efektīvai
bērna
nodarbināšanai
nav nepieciešamas
dārgas
rotaļlietas
– pietiek ar to, kas atrodams ikvienā
mājsaimniecībā!
Atceries,
ka mazais ir jāuzrauga,
jo dažas
no spēlēm
satur sīkas
detaļas,
ar kurām
var aizrīties!
1.
Korķīšu
paslēpes
Nepieciešamie
materiāli:
“Rūdolfs”
biezenīšu
stāvpaku
korķīši,
kartona virsma vai dēlis
un līmlenta/skočs.
Uz
taisnas virsmas ar līmlenti
tiek pielīmēti
dažādu
krāsu
korķīši.
Bērna
uzdevums ir lipināt
nost līmlenti,
pētot
un atklājot
zem tās
paslēpušos
korķīšus.
Šāda
it kā vienkārša
darbība
attīsta
mazuļa
sīko
pirkstu motoriku un iepazīstina
bērnu
ar noteiktas formas priekšmetiem.
2.
Brīnumi
burciņās
Nepieciešamie
materiāli:
stikla burciņas,
dažādi
graudaugi vai dabas materiāli.
Pieaugušais
kopā
ar bērnu
burciņas
saber dažādus
graudaugus vai dabas materiālus:
pupas, zirņus,
rīsus, zīles,
čiekurus,
utt. Ļaujiet
bērnam
burciņas
pētīt,
kratīt,
ripināt,
izbērt,
taustīt
un kārtot,
lai attīstītu
viņa
sensorās
maņas
un veicinātu
fantāziju.
3.
Lentīšu
izvirdums
Nepieciešami
materiāli:
stikla burciņas,
dzija, mazas (šauras)
lentītes.
Kāds
no pieaugušajiem
izurbj caurumiņu
burciņas
vāciņā.
Tikmēr
sagatavo dzijas valdziņus
un lentītes
–
sasien galā
mezgliņu
un mezgla galiņu
ievieto burciņā,
otru galu nedaudz izver cauri burciņas
vāciņa
caurumam. Aizskrūvē
burciņu
un uzdod bērnam
izvilkt ārā
dzijas
pavedienu vai lentīti.
Ja bērns
ar īkšķi
un rādītājpirkstu
spēj
veiksmīgi
kaut ko noturēt/satvert,
tas ir būtisks
lēciens
mazuļa
attīstībā.
Eksperti to sauc par “pincetes satvērienu.”
4.
Korķīšu
mājiņas
Nepieciešamie
materiāli:
“Rūdolfs”
biezenīšu
stāvpaku
korķīši,
papīra
lapa un flomasteri vai zīmuļi.
Pieaugušais
kopā
ar mazo uz papīra
lapas uzzīmē
dažādas
krāsas
punktiņus,
bet bērna uzdevums
ir novietot korķīti
uz tieši
tādas
pašas
krāsas
punkta jeb mājiņas.
Daudzi vecāki
domā,
ka bērnam
nav iespējams
iemācīt
krāsas,
ja bērns
vēl
nerunā,
tomēr
tas ir ne tikai iespējams,
bet arī nepieciešams!
Bērns
spēj
saprast un atcerēties,
kas viņam
tiek pateikts un parādīts.
Pietiek ar to, ka mazulis var ar pirkstu norādīt
uz vēlamo
krāsu
vai objektu. Nākotnē,
kad jau apzināti
tiks veidotas frāzes,
aiciniet viņu
izskaidrot atšķirību
starp vienu vai otru krāsu.
5.
Skaistumburciņas
Nepieciešamie
materiāli:
stikla burciņas,
aplikācijas
papīrs,
veci žurnāli,
šķēres,
zīmuļi,
uzlīmes.
Vecāki
palīdz
mazajam sagādāt
materiālus, ar
kuriem izgreznot burciņas
– aplikāciju
papīru,
uzlīmes,
flomasterus, utt. Bērns,
liekot lietā
fantāziju,
ļaujas
radošajai
iedvesmai un izgrezno burciņas.
6.
Dabas veltes
Nepieciešamie
materiāli:
liela kurpju kaste, dabas veltes (kastaņi,
zīles
vai čiekuri),
podziņas,
pērlītes
vai kādi
citi sīki
priekšmeti.
Kastē
ieber
dabas velšu
materiālus
un noslēpj
tajos krāsainas
podziņas,
pērlītes.
Pa vidu kastei novieto 2-3 burciņas.
Bērna
uzdevums ir starp dabas materiāliem
atrast podziņas
vai citus sīkos
priekšmetus
un ievietot tos mazajās
burciņās.
7.
Krāsainās
mikstūras
Nepieciešamie
materiāli:
stikla burciņas,
ūdens,
karote, mini švammītes,
ūdenkrāsas
vai guaša
krāsas.
Kopā
ar mazo
sagatavojiet burciņas
ar dažādu
krāsu
šķidrumiem.
Piepildiet burciņu
ar ūdeni
un samiksējiet
to ar pāris
pilieniem ūdenkrāsas
vai guaša
krāsas.
Bērna
uzdevums ir no vienas burciņas
ar karotīti,
švammīti
vai turot burciņu
rokā
pārliet
krāsaino
ūdeni
otrā,
vērojot
krāsu
izmaiņas
un attīstot
koordināciju.