Ceturtdiena, 25. decembris
Stella, Larisa
weather-icon
+3° C, vējš 4.47 m/s, R vēja virziens
Aluksniesiem.lv bloku ikona

Gūst pieredzi “Pop - up” veikalu izveidē

Pagājušās nedēļas nogalē Alūksni apmeklēja Alūksnes novada pašvaldības sadarbības partneri no Vācijas pilsētas Altenas, kā arī pārstāvji no Portugāles, Slovēnijas, Spānijas un Ungārijas. Kopīgās sarunās tika apspriesta iespēja projekta ietvaros pārņemt pieredzi no Altenas “Pop – up” veikalu izveidē.
Eiropā pavisam ir 96 pilsētas, kuras dažādās jomās ieguvušas labās prakses titulu. No tām Alūksnes novada pašvaldība uzrunāja vairākas, taču atsaucās tikai Vācijas pilsēta Altena. Tajā ir līdzvērtīgs iedzīvotāju skaits: 18 tūkstoši iedzīvotāju – aptuveni tikpat, cik mums visā novadā. “Informāciju par sadarbības projekta iespējām atradām Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas mājas lapā. Altenas labā prakse ir tā, ka viņi ir ieviesuši “Pop – up” veikalus. Arī pie viņiem pastāvēja pašvaldības īpašumā esošu tukšu ēku un vietu problēma. Vācieši izdomāja šādā veidā attīstīt uzņēmējdarbību – noslēdza līgumu ar uzņēmēju vai amatnieku, kas ļauj viņam sešas nedēļas izmantot šīs telpas sava produkta realizācijai. “Pop – up” veikali nav standartizētas tirdzniecības vietas, tur savu preci pārdod šuvēji, amatnieki, tiek ierīkotas kafejnīcas, mākslas galerijas, tāpat arī uz vietas strādā kāds amatnieks un savu preci gluži svaigi radītu piedāvā pircējam,” laikrakstam stāsta Alūksnes novada pašvaldības projektu vadītāja Kristīne Lāce. Lai gan arī Rīgā jau atvērtas vairākas šāda tipa bodītes, Alūksnes novada pašvaldība iecerējusi šo pozitīvo pieredzi pārņemt tieši no Altenas.
Pagājušās nedēļas nogalē Altenas un minēto valstu sadarbības partneri viesojās Alūksnē. Citu valstu projekta dalībnieki no Altenas bija izvēlējušies pārņemt sabiedriskās līdzdalības attīstīšanas pieredzi, tas ir, biedrību attīstību. “Šāda veida pieredze Alūksnes pašvaldībai pašlaik nav saistoša, jo uzskatām, ka mums ļoti veiksmīgi un spēcīgi pat Latvijas mērogā  darbojas nevalstiskās organizācijas,” stāsta K. Lāce. Viesi iepazinās ar Sabiedrības centra darbību, Alūksnes skaistākajām vietām, pabija Pilssalā un apskatīja arī pilsētas tukšās ēkas centrā, kuras pašvaldība iecerējusi apdzīvot “Pop – up” veikalu izveidei.  “Apskatot pilsētu, viesi bija neizpratnē, kur alūksniešiem ir problēma!” saka K. Lāce, jo vispirms viņi tika iepazīstināti ar sakārtoto pilsētas daļu.
“Šī nebūs tikai vienreizēja pieredzes apmaiņa, ieviešot projektu, alūksniešiem būs arī jāparāda, kā esam izveidojuši šos “Pop – up” veikalus un cik tie veiksmīgi darbojas. Uzsākot projektu,  jāsāk izstrādāt pārneses plāni, lai līdz gada beigām jau varētu atvērt kādu no tirdzniecības punktiem. Projekta noslēgums paredzēts 2020. gada nogalē,” stāsta projekta vadītāja.
Šī bija jau trešā projektā iesaistīto partneru tikšanās, bet pirmā – Alūksnē.  Pirms tam alūksnieši viesojās Altenā, iepazīstoties tur ar vāciešu pieredzi minētajā jomā.

 Aivita Lizdika

Aluksniesiem.lv bloku ikona Komentāri